mensbloggen

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Mensbloggen - 4 mars 2012 14:41

Tänkte skriva lite information om menskoppen. Jag har inte testat själv, så skriver inte av egen erfarenhet!

Menskoppen är en sorts silikon tratt som man för upp i slidan precis som en tampong. Men menskoppen sitter precis innanför öppningen. Den fungerar även till flytningar, eftersom den inte suger upp mensen. Den samlar mensen, så tömmer man den i toan. Tampongen kan man därmot inte ha mot flytningar, eftersom det torkar ur slidan. (då den suger pp all vätska i).


Jag tror absolut en menskopp skulla passa mig! I framtiden så tror jag det kommer vara mitt mensskydd.

- Den är miljövänlig eftersom man kan använda den länge (runt 10år)

- Den är prisvärd, runt 200kr. (den håller trots allt väldigt länge)

- Man behöver inte byta lika ofta som binor och tampong. (runt 3 gånger/dygn)


Enda nackdelen är att det (tror jag) det kan vara svårt att få den på rätt plats första gångerna och att man behöver koka den efter varje månad och juste den går inte att köpa i affärer. Lättast är att beställa på nätet.


Har ni testat det? Isåfall vad tyckte ni om den?

Menskoppen kan köpas här: http://menskoppen.e-butik.se/ (Där kostar den 299kr)

 

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards