mensbloggen

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Mensbloggen - 7 mars 2012 19:41

Med mensen kommer även den otäcka värken. Vissa har tur och slipper medan andra knappt kan röra sig. Men här är några tips på hur man kan minska den:


  • Värme, ex. En vetekudde man värmer i micro eller ugn. Lägg på magen. Super skönt!
  • Slappna av! Onanera eller kryo ner i sängen framför en mysig film. Så får du kroppen på andra tankar.
  • Röra på sig, sträcka ut mage och rygg. Just då känns det inte som något man man vill göra, men det funkar faktiskt.
  • Är ordetnligt. Ta en frukt :-)

Lider man ut av mycket mensvärk  rekomenderar jag värktabletter ex. Alvedon. Men det finns även de som har receptbelaga värktabletter mot mensvärken. Jag hoppas ni får nytta ut av mina tips! Have a happy period


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards