mensbloggen

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Mensbloggen - 12 mars 2012 19:17

Måste bara säga att jag älskar dagen då mensen i stort sett är slut, då vet man att det är låångt till nästa ;-) ^^

Det har nog hänt alla kvinnor några gånger i livet. Den där röda fläcken man upptäcker på morgonen när man kliver upp ur sängen. Här tänkte jag skriva hur man lättast tar bort den: Lägg lakanet i kallt vatten, delen av lakanet där fläcken sitter. Sen är det bara att tvätta det som vanligt... Och fläcken är puts veck! Superenkelt :-) Lycka till!


Förebygg dessa otäcka fläcka i sängen: Blöder du mycket kan du andvända påde binda och tampong. Blöder du lite eller normalt så rekomenderar jag nattbinda. Andvänder du vanlig binda så kommer blodet rinna fram eller bak eftersom det bindan är för kort. Då du ligger ner och snurrar runt så fungerar den binda alldeles utmärkt. Vissa har även ett speciellt plast-aktigt lakan som man bara lägger vid rumpan, som hindrar mensen från att förstöra sängen!


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards