mensbloggen

Alla inlägg den 16 april 2012

Av Mensbloggen - 16 april 2012 17:47

Fick en kommentar på ett gammlt inlägg som undrade vart man kan köpa Hello Kitty bindor. (som jag skrev om i ett tidigare inlägg)

Jag läste runt lite på nätet och kom fram till att Coop säljer dessa Hello Kitty bindor.





Min Källa 

Av Mensbloggen - 16 april 2012 12:34

Svar på en fråga som inte gick och svara på i frågelådan. Endast översta raden kom med så svarar här istället :)


Sarahs Fråga: Hejhej vill först och främst säga att den här bloggen är jätte bra och jag är superglad att den finns till hands. Men jag har en fråga;
Hur länge är mensen oregelbunden? Det är så fruktansvärt jobbigt att gå runt och tänka på det HELA TIDEN.
Jag vill få min mens, jag vill verkligen ha den varje månad så att jag kan räkna med att den kommer när den ska. Varje dag kollar jag min kropp efter förändringar som tyder på att den är på g igen..Men det är så svårt att veta. Hur många år är den oregelbunden?? Och är det sant att man gör den mer oregelbunden genom att gå och tänka på det? Jag kan ju inte "inte " tänka på det. Jag blir påmind om mens varje dag- på tv osv.
Det är så jobbigt att tänka på det hela tiden, finns det något sätt jag kan sluta göra det? :(

 

 

Svar:

Hej och Tack för din uppskattning, den värmer om hjärtat <3

Alla har oregelbunden mens olika länge, vissa får regelbunden på en gång medan vissa får regelbunden efter kanske 2 år. Själv blev min hyfsat regelbuden efter ett år om jag inte minns helt fel. Första året brukar vara jobbigast. Håll ut!
Det är möjligt att mensen blir försenad om du tänker och oroar dig mycket över det. Mitt tips är att göra saker som du gillar så du får tankarna på annat ett tag åtminstonde. Eller träffa kompisar och plugga tillsammans efter skolan.
Stora Kramar till dig! <3 :-)

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards