mensbloggen

Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Mensbloggen - 9 maj 2012 20:10

I det här inlägget tänkte jag samla lite olika hårborttagningsmetoder. Kom ihåg, att det är inget måste att ta bort håret på kroppen, från början så sitter det faktiskt där för att det har en uppgift, i detta fall att skydda! Gör det inte bara för att "alla" andra gör det, fall inte för grupptrycket. Gör det för att du vill och för att du vill känna dig fräsh.


Rakning

Man kan raka med rakhyvel (för hand) eller med epilator (maskin, en sorts rakapparat) Smaksak och hur mycket pengar man vill lägga på det. En epilator drar ut hårstrånen medans en rakhyvel skär av dem. Epilator kan göra ont, men an vänjer sig.


   


Vaxning

En tajp man sätter på benet som man sedan drar bort, gör ont men håller ganska länge. Kan göra på salong eller själv, finns att köpa på ex. Åhlens (Googla Veet, så ser ni en sort) Finns många olika sorter; Varmvax, kallvax m.m



Hårborttagningsmedel

Ett medel som gör att håret trillar av. (växer ut igen)




Här kan ni läsa mer om hårborttagningsmedel och Vaxning.

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards