mensbloggen

Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Mensbloggen - 12 juni 2012 20:25

Man kan ha mens vart som helst! Det gör egentligen ingen skillnad vart man befinner sig, ibörjan kan det kännas mest bekvämt att hålla sig i hemmet under mensen, fö där kännder man sig mest trygg... Men som jag sagt tidigare tycker jag INTE mensen ska hindre er från ert liv.  Har man en jävlig mensvärk så finns det medicin och toer finns lite överallt! Man överlever med mens utanför hemmet.


I Skolan

Det finns toer lite här och där, leta upp en på någon rast och byt mensskydd precis som du gör hemma. Om du inte vill att det ska höras genom dörren så kan du vrida på kranen ;-)


På Stan

Lite knepigare, men fungerar utmärkt!! Om du behöver byte mensskydd så letar du bara upp en toa. Förslagsvis på någon restaurang, Mcdonals eller Burger King etc.


På Flygplan

Finns toer där med precis som på land :-) Det fungerar perfekt.


På Stranden

Bäst är att andvända tampong, när den ska bytas så försök hitta en toa. Om inte det finns sätt dig på ett ställer där du inte syns, bakom en klippa eller några buskar/träd etc. (Be någon hålla utkik)


På resande fot

Om man tex. Ska åka buss i flera timmar så kan man andvända dubbla mensskydd förslagsvis tampong + binda och byta när bussen/tåget m.m är framme. (På längre buss- tågresor finns ofta toa)


Kom ihåg det löser sig när man väl hamnar i den situvationen :-)

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards