mensbloggen

Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Mensbloggen - 20 juni 2012 09:30

Tampax tamponger har till skillnad från Ob:s en införningshylsa. Man slipper alltså stoppa upp fingret och det är även mer hyieniskt. De är inte lika vanliga i Sverige som runt om i världen. Jag har bara sett dem på de större Ica affärerna, men jag är säker på att flera affärer har dessa.


Tampax har tre olika kollektioner:Tampax Pearl, Tampax Compak och Tampax Cardboard Applicator


Tampax Pearl
De finns för alla olika sorters blödningar, och ett paket med mixade storlekar
för olika dagar i veckan. Dessa tamponger har en Smooth tuch, dvs. En len,
mjuk del. Det finns även storpack och mindre paket.










              


  










Tampax Compak
Dessa tamponger har en kortare/mindre applikator vilket gör det lite
diskretare. Finns också i olika storlekar m.m
























Tampax Cardboard Applicator
Den vanligatse sorten, varje enskild tampong har plast runt sig.





















Hur sätter man in en Tampax tampong?

 Följ beskrivningen som medföljer varje paket. Se bilden under också.. (texten är på norska, men ni kanske förstår. Annars läs meföljande beskrivning)



                
   


   

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards