mensbloggen

Alla inlägg under augusti 2012

Av Mensbloggen - 31 augusti 2012 17:48

Om ni är lite sugna på att testa tamponger så kan jag tipsa er att beställa ett tampong varuprov från o.b Det är gratis och skickas hem till eran postlåda. För att besätta gå du in på o.b hemsida scrollar ner och på höger sida finns en blå ruta där ni fyller i erat namn och adress.


Jag vill även berätta att jag såg att tampongshoppen har rea, så om ni gillar att köpa bindor/tamponger/trosor/kondomer, allt möjligt från nätet. Då rekomenderar jag att ni kikar in på tampongshoppen.


Till mitt tredje och sista tips för dagen... Jo som ni säkert vet så är mataffärernas bindor och tampongpaket väldigt små, de är räknade att räcka till ca en mensperiod beroeende på hur mycket och länge man blöder, men cirka. Personigen tycker jag man borde sälja BIG-pack av sådanna saker, för alla kvinnor behöver det ju I MÄNGDER! Nu till saken, Apoteket har större paket. Exempelvis 100-pack tamponger/bindor m.m Då behöver man inte köpa lika ofta och man vet att det alltid finns hemma. Eller om man är flera kvinnor med mens i familjen så räcker ett och samma paket = det räcker att ha ett paket i badrummet istället för varsitt. :-) (Apoteket har mindre förpackningar också, tyvär så har det inte märkerna som mataffärerna har. De har o.b)


Bilden nedan har jag gjort


 

Av Mensbloggen - 29 augusti 2012 22:36




 


Läs mera om menskoppen HÄR



Av Mensbloggen - 27 augusti 2012 16:23

Jag älskar tjejfilmer, speciellt när man ligger hemma och tycker synd om sig själv eller när det regnar osv. Jag förstår att alla inte är så förtjusta i tjejfilmer, men ni som är borde verkligen se dessa här under. Mina favoriter! :-) Man "glömmer" bort sitt vanliga liv och är helt inne i tjejernas på filmen, man kanske känner igen sig... I alla fall, tjejfilmer är min favorit!! Hihi

"Collaget" är gjort av mig


 

Av Mensbloggen - 24 augusti 2012 16:45

Heej! :-)

Är ledsen för den dåliga uppdateringen... Och den kommer troligen fortsätta. Nu när skolan har börjat igen så är det så mycket att göra i början. Jag har långa dagar m.m Men jag brukar logga in dagligen och besvara era frågor, mail och kommentarer så det kommer jag fortsätta med.

Det kan dyka upp något inlägg på hlelgerna ;-) Kram och ha det bra i skolan

Av Mensbloggen - 21 augusti 2012 16:14

Det var sommar. Det var ganska sent på kvällen, innan jag skulle gå och lägga mig. Jag gick på toa och så upptäckte jag en liten röd brun fläck, kanske lika liten som en krona eller något och jag tänkte: är det min mens? Jag tänkte säga till mamma men jag visste ju inte till 100% om det var mensen. Nästa dag så jobbade mamma och pappa så jag var ensam hemma. Jag satt på datorn och kände att jag blev bajsnödig, jag gick på toa och då rann det massa mens när jag bajsade och jag hade mens i trosorna också. Jag fick en chock typ och satt där i typ tjugo minuter och hade ingen aning om vad jag skulle göra. Tillslut gick jag ut och kollade på tv, va på datorn men sen så visste jag att jag var tvungen att ta på mig en binda osv. Jag kunde fortfarande inte fatta det, jag hade längtat i flera år efter den, alla mina vänner hade fått den och jag hade ÄNTLIGEN fått den jag med. Jag var glad och chockad på samma gång. När jag hade fått på mig en binda som jag hittat (visste inte riktigt hur jag skulle göra då)  så smsade jag mamma att jag hade fått mens. Och hon skrev : vad kul och frågade om jag hittade bindor osv.. Sen när hon kom hem så åkte vi och köpte egna bindor till mig :)



Tack för att du ville dela med dig av din historia!! :-) Alla får gärna skicka in historier till mig, kommentera eller maila: mens_fraga@hotmail.se


Av Mensbloggen - 20 augusti 2012 17:09

Ni kanske redan vet, men om inte så drar jag det. Man ska inte spola ner bindor och tamponger i toan! Risken är stor att det blir stopp i avloppet, speciellt av bindor. Det vill man inte ha skulden för... På allmänna toaletter finns det alltid papperskorg, ibland små med svarta påsar som är till för just bindor och tamponger. Tampongerna kan man rulla in i lite toapapper och bindorna i papper eller plasten som är runt en binda.


På "privata" toaletter så kanske det finns papperskorg, men det är inte säkert. Jag vet kompisar som inte har det på sin toa... Då får man andvända sina ninja tricks och smuggla ut det från toan och ner i närmsta papperskorgen.. Rulla in i papper, stoppa i strumpan och smuggla ner det i papperskorgen i köket, kompisens rum etc.. Vad som passar bäst! ;-)



 

Av Mensbloggen - 17 augusti 2012 15:11

Nu när skolstarterna närmar sig och vissar har redan börjat skolan så tänkte jag att inlägg med mens i skolan var passande.


Jag brukar tänka så här att man ska inte låta mensen hindra än... Allt som finns hemma finns ju i skolan också imprincip. Visst man kanske känner sig mer obekväm på skolans toaletter, det gjorde jag ibörjan.  Men toerna är utspridda så man får hitta sin "favorit". Min favorit var utanför skolsyster, där var det en stor toa och oftast knappt några människor.


Om man andvänder tampon så är det ganska enkelt, bara att stoppa två st i bh:n på morgonen, om man inte andvänder BH så kan man stoppa de i fickan. Om man bara har binda så är det nog enklast att ha den i väskan och smuggla ner den i fickan innan toabesöket. Eller om man inte har någon fick, stoppa den under tröjan och hålla i på utsidan, typ armarna i kors och gå till toan. Hoppas ni förstod vad jag menade. :-) Om man har en skolbok så kan man gömma bindan i den..


Olyckor kan hända... Om ni blöder igenom så tycker jag ni ska gå till skolsyster och berätta, då kommer ni få gå hem och byta eller gå hem för dagen.. För det är ju inte så kul att gå med en stor blodfläck på rumpan :-P Om inte skolsyter är där så ring mamma, prata med klassförståndaren eller en bra vän. Det löser sig alltid på ett eller annat sätt.


Idrotten kan man vara med på även om man har mens, finns alltid toa i omkädningsrummet. Byt binda/tampon innan och efter gympan om du vill vara säker.


Mensvärken...... :( Ta en alvedon på morgonen, eller ta med till skolan. Om du har glömt så kan du gå till skolsyster, hon har också alvedon :-) Vet att det finns de som inte kan svälja tabletter, då kan man ta treo brustablett. Men det är inte så säkert att skolsyster har... Finns på apoteket och i vissa mataffärer.


Tror jag har fått med allt, om inte lämna en kommentar! :-)


Av Mensbloggen - 16 augusti 2012 11:50

Resultatet av den gamla omröstningen:


   



Totalt 56 personer

Antal som röstade på 1 dag: 0 personer

Antal som röstade på 2 dagar: 0 personer

Antal som röstade på 3 dagar: 3 personer

Antal som röstade på 4 dagar: 4 personer

Antal som röstade på 5 dagar: 10 personer

Antal som röstade på 6 dagar: 13 personer

Antal som röstade på 7 dagar: 9 personer

Antal som röstade på mer än en vecka: 10 personer

Antal som röstade på har inte mens: 7 personer


Mens i 6 dagar fick flest röster.


Ny fråga

Vad är värst?


* Mensen

* Mensvärken

* Har inte mens..


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards