mensbloggen

Alla inlägg den 23 september 2012

Av Mensbloggen - 23 september 2012 21:48

Fick en kommentar om jag skulle kunna skriva ett inlägg om hur man frågar sin mamma om man får köpa bh. Om jag ska vara ärlig så är jag inte riktigt "rätt" person att svara på detta eftersom jag skälv aldrg behövt fråga min mamma om det..


Kan berätta hur jag fick min första bh: Det var en heelt vanlig skoldag när jag kom hem från skolan så visade det sig att min storasyster städat ur sin garderob, hon hade lagt massa kläder i mitt rum som jag skulle få. Där hade hon även lagt sina gamla bh:ar som jag fick. Så ja, jag slapp fråga min mamma om bh. Sen så gick tiden och jag och mamma skulle köa en avslutningsklänning till min skolavslutning då köpte vi även en bandlös vit bh så vi snackade aldrig riktigt om det... 


Men nu till er, visst ska ni skaffa bh om ni vill och behöver!! Det är ju erat liv, right? Ta första steget och fråga om topp och sen när ni vill/behövs så frågar ni bara om bh. Fråga rakt ut när ni är ensamma hemma: "mamma kan vi köpa en bh till mig, jag får ont på gyman/alla andra har det osv." Vad som stämmer in på er. Eller gå till affären med en kompis och köp en bh, ring din mamma eller visa bara vad du köpte när du kommer hem :-) Jag VET att det är måånga som är rädda för att fråga, men varför egentligen? Det är ju bara ett klädesplagg som de flesta kvinnor andvänder med tiden. Ta mod till er and DO IT! Ni kommer vara sååå stota över er efteråt som vågade, promise.


Vill ni läsa min BH guide, så kan ni göra det här

 

 

A3e-mhcceaad7_p_large


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards