mensbloggen

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2012

Bröst

Av Mensbloggen - 28 oktober 2012 11:43

Okej vad är egentligen bröst? Jo, bröst består till mesta delen av fettvävnad vilket innebär att ju mer fett man har på kroppen, ju större bröst har man... (Generellt sätt) 

Därför har oftast smala personer mindre bröst, såklart finns det alltid undantag för generna påverkar också bröstens storlek. Det finns lika många bröst som det finns kvinnor = Det är inget som är fel eftersom alla är unika precis som brösten. 


Killar brukar vara väldigt intreserade av bröst av någon anledning. ^^ Min teori är för att de inte själva har bröst, vissa killar gillar stora bröst och vissa små... Så tjejer som tror att alla killar bara gillar stora börst har fel! Det finns många tjejer som har komplex över brösten, men var inte det. För någon annan plats i världen så finns det tjejer som skulle kunna döda för dina bröst, de som har stora vill ha mindre och de som har små vill ha större. Vi är aldrig nöjda. Såklart tycker inte alla så, det finns de som är nöjda och det är superbra!!




Bild

 
 
Ingen bild

Jojjo

2 november 2012 19:12

Jag är bara elva och har ganska stora bröst (för min ålder tycker jag). Både jag själv och mina kompisar tycker att jag borde använda bh (just nu använder jag topp). Det finns bara tre i hela femman som använder bh. Och dom har mindre bröst än jag, vad tycker du att jag ska göra? Ps jag vågar inte fråga min mamma om bh

Mensbloggen

3 november 2012 09:00

Om du själv vill och tycker att du behöver så tycker jag du ska köpa bh. Du kanske kan köpa en när du är och handlar med en kompis och sen visa din mamma när du kommer hem? Eller smsa och fråga, jag tror det är skönast för dig om din mamma vet. Såklart är det inte ett måste! Kram :-)

 
Ingen bild

Anonym

23 september 2017 13:58

Jag är 12 år och har under sommaren köpt en bh. Den var i storleken 70 A men nu passar den inte mer! Jag tycker själva systemet är krångligt, så vilken storlek borde man testa när 70 A inte är tillräckligt stor?

Mensbloggen

25 september 2017 13:49

Om den fortfarande sitter bra runtom bara kupan du behöver större, så testa 70B.

Behöver du större runtom också så testa 75A :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards