mensbloggen

Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Mensbloggen - 29 oktober 2012 10:45

Hur länge är mensen oregelbunden?

Det första året brukar vara värst, men det är väldigt induviduellt. Vissa får regelbunden mens på en gång, medan andra får det efter 2 år... Så svårt att svara på.


Hur botar man mensvärken?

Ta en Alvedon, värmekudde, eller ligga i olika ställningar. Har man inte värmekudde så kan man ta en vattenflaska med varmtvatten på magen eller en handuk man blöter med varmt vatten då och då.


Måste man berätta för någon när man får mens?

Nej, men det kan vara skönt och så behöver man inte köpa bindor/tamponger. 


Kan tampongen försvinna i kroppen?

Nej, det finns ingenstans för den att ta vägen.


Vad skulle hända om snöret på tampongen lossnar?

Det är väääldigt sällsynt, men innan man sätter in tampongen så kan man dra i snöret för att se att det verkligen sitter.. Och om något skulle ske så att snöret nu lossnar så får man helt enkelt försöka ta ut den ändå, för ut MÅSTE den. Går det inte med fingrarna eller att krysta ut den så måste man gå till ungdomsmottagningen så fort som möjligt, men som sagt jag har aldrig hört talas om det.


Kommer mensen och kisset från samma hål?

Nej, även fast det kanske ser ut som det. 

Av Mensbloggen - 29 oktober 2012 10:00

Jag är verkligen ett stort fan av filmer, och vad passar inte bättre än att se på film när man är hemma och är sjuk eller har en hemsk mensvärk? :-) Jag tänkte dela med mig av mina 20 favoritfilmer, Enjoy!


Vilka är era favoritfilmer? tipsa mig och andra läsare :)


 

Hm... Bilden längst ner i vänstra hörnet blev annat språk? Det är i alla fall the Proposal!

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards