mensbloggen

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Funderingar kring mens - Vanliga frågor

Av Mensbloggen - 29 oktober 2012 10:45

Hur länge är mensen oregelbunden?

Det första året brukar vara värst, men det är väldigt induviduellt. Vissa får regelbunden mens på en gång, medan andra får det efter 2 år... Så svårt att svara på.


Hur botar man mensvärken?

Ta en Alvedon, värmekudde, eller ligga i olika ställningar. Har man inte värmekudde så kan man ta en vattenflaska med varmtvatten på magen eller en handuk man blöter med varmt vatten då och då.


Måste man berätta för någon när man får mens?

Nej, men det kan vara skönt och så behöver man inte köpa bindor/tamponger. 


Kan tampongen försvinna i kroppen?

Nej, det finns ingenstans för den att ta vägen.


Vad skulle hända om snöret på tampongen lossnar?

Det är väääldigt sällsynt, men innan man sätter in tampongen så kan man dra i snöret för att se att det verkligen sitter.. Och om något skulle ske så att snöret nu lossnar så får man helt enkelt försöka ta ut den ändå, för ut MÅSTE den. Går det inte med fingrarna eller att krysta ut den så måste man gå till ungdomsmottagningen så fort som möjligt, men som sagt jag har aldrig hört talas om det.


Kommer mensen och kisset från samma hål?

Nej, även fast det kanske ser ut som det. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards