mensbloggen

Alla inlägg under oktober 2012

Av Mensbloggen - 18 oktober 2012 16:45

Jo visst ska man bada även om man har mens och det finns hajar.. Den risken att en haj skulle komma in till badtsranden pga blodlukt och äta människor är extremt liten, nästan obefintlig!! Men även andra korppsvätskor såsom urin och svett kan också locka till sig hajar... Så att ha mens spelar egetnligen ingen roll. Men som jag sa risken att en haj kommer in till badstranden där det är massa männsikor är nästan obefintlig, det händer ju inte!! Jag har i alla fall aldrig hört talas om något sådannt. 


Här kan ni se en text som finns på Libresse hemsida:

Det är myter som har med mens att göra.. (läs den lilla texten)


 

Av Mensbloggen - 15 oktober 2012 16:58

Olyckor händer alla! :-) Fick en kommentar där läsaren berättade om en olycka som hänt henne:


"Måste ju berätta en liten mens olycka som hände mig förra året. Det var i sjuan, går i åttan nu. Jag hade mens och hade en binda som vanligt. Satt på en bänk med mina vänner inne i skolan. Jag kollade ner på bänken där jag satt (vet inte varför) och såg en röd fläck där. Haha nån har fått mens tänkte jag (dum som jag är) och det tog ett tag innan jag insåg att min binda hade blött igenom. Fan , tänkte jag, vad ska jag göra nu... Då säger min kompis: Oj vi har ju börjat. Och jag bara : oh Shit, vad ska jag göra nu? Jag väntade lite och gick sist från bänken tills alla mina vänner gått och låtsades leta efter nått i min väska. Sen skyndade jag mig efter dom. Som tur var hade jag en lång tröja på mig, annars skulle jag nog dött. Sen hann jag ju inte sticka till toan och byta binda så gick på lektionen. Lyckades även dölja den mensfläcken som blev på stolen. Jag hade jätte tur iaf, att ingen såg. Har inte sagt det till mina kompisar, skulle va pinsamt, det får bli min lilla hemlighet :)"

Av Mensbloggen - 14 oktober 2012 22:07

Ibland så händer olyckor, det händer alla!! Det är det som gör oss människor. Det händer olyckor även med mens, det kanske läcker eller liknande. Jag säger alltid att när man väl hamnar i den situvationen så öser det sig alltid, och jag är en optimist men ärigt talat så har det ju alltid löst sig för mig! Så tills den dagen det blir motbevisat kommer jag fortsätta säga att det löser sig när det väl händer :-) Man får ta och göra det bästa av situvationen helt enkelt. 


Om man är ute på stan/skolan (inte hemma med andra ord) och olyckan är framme, man kanske inte är beredd på att mensen ska komma eller att det kommer mycket just då så det läcket. Då ska ni leta efter en toalett, kolla resaturanger, Mcdonals etc. Om ni läst mitt blogginlägg innan så räknar jag nu med att ni alltid har ett emergency kit, så ni att ni alltid är förberedda! ;-) Hihi Om det blir en fläck på byxan så dra ner tröjan om den är lång, knyt kofta/jacka runt midjan, improvisera!


Om det sker en oycka på natten i sängen, lägg lakanet i tvätten dagen efter. Det går bort så llänge man inte väntar flera veckor såklart. Nemas probemas. Om man inte är hemma så kanske det är lite jobbigt, men desto fortare ni säger till, desto bättre så vänta inte. Säg det på en gång, de kommer förstå!






Kan berätta om en liten olycka som hände mig. Det var min ängsta dag i skolan på en lektion så kände jag att det kom mycket mens, fick typ springa ut från lektionen till toan.. Vet inte vad som hände men det kom iaf myyycket mens.. Så det läckte fick en röd brick på jeansen, kanske som en femkrona. Men som tur var hade jag en låång tröja så det syntes inte. puh!


Men om man inte har en lång tröja så rekomenderar jag att man går hem, inte så kul att visa en stor röd fäck på byxorna :)


Av Mensbloggen - 13 oktober 2012 13:00

Ännu ett av mina pepp inlägg!! :-) Men man kan aldrig få för många av denna typ av texter, enligt mig. Vi behöver alltid bli påminda om att vi är älskade och behövs! Låter bilderna tala för sig själva och ta till er. Xo


 

Av Mensbloggen - 12 oktober 2012 22:08

Kom ihåg att alltid skydda er när ni har sex, ha som regel att alltid andvända kondom. Om ni har ett seriöst förhållande så kanske ni så småningom kan skippa kondom och ha p-piller. I detta inlägg tänkte jag samla några olika P-medel. (preventivmedel)

Just för att ni inte ska bli gravida, skulle inte vara så där jättekul! Men om det nu skulle råka ske så kommer inte jorden gå under för det, enklast är att berätta för din mamma eller nära vän men i vissa situvationer så går inte det. Vänd er då direkt till ungdomsmottagningen, de kan hjälpa till med abort och psykolog om ni inte ska behålla barnet vill säga. Om man går till UM så behöver inte föräldrarna få reda på det, kan vara skönt att veta! 


Ps. Det finns oliks sorters P-piller, många varianter. Ds.



 



Update: Dagen efter piller avbryter INTE en redan skedd befruktning men den kan hindra en befruktning att ske.

 

Läs om andra P-medel:


Kondom


P-ring


P-Påster


P-Stav



Av Mensbloggen - 11 oktober 2012 18:03

Resultat av den förra omröstningen:

 

   

 

 

Totalt: 69 personer som röstade

Antal som röstade på Mensen: 29 Personer

Antal som röstade på Mensvärken: 22 Personer

Antal som röstade på Har inte mens: 18 Personer

 

Alltså tycker majoritetn av er att själva mensen är värst!

 

 

Ny fråga:

Ska jag byta bloggportal till blogg.se?


*Ja

*Nej


Har nämligen fått frågor av er om jag kan byta, persolnligen tycker jag blogg.se är bättre men nackdelen är att det inte finns någon frågeruta :-/ Det possitiva är att man kan ha mycket snyggare designer m.m Så tänkte ni får hjälpa mig att avgöra det!! 

 

Av Mensbloggen - 11 oktober 2012 17:59

Om ni vil fråga något och få ett mer personigt svar, om ni vill bli peppade, ni kanske mår dåligt och vill höra vad jag har och säga och mycket mer.. Vad ni än har på hjärtat så finns jag här för er!! Ni kan vara anonyma, det enda jag ser är eran msn och jag ska vara ärlig men jag kollar inte på den, inget som intresserar mig alt jag vill är att hjälpa!!! Ni kan bara ta bort mi efter, piece of cake :-)



 

Av Mensbloggen - 6 oktober 2012 10:45

Jag kommer ihåg när jag var yngre, vill ha Bh var för feg att fråga osv.. Vet att det är flera där ute som känner lika eller liknande. Så tänkte hjäpa er lite på traven, ta första steget!! Fråga om ni kan köpa en topp, det är ett steg på vägen till bh, en liten förberedelse för era mammor kanske. Bara ett litet tips!! :-) Kommer ihåg när jag fick min första topp, på mind födelsedag när jag fyllde 11 år. Så ta mod till er, jag vet att ni är tillräckligt modiga om ni väl vill vara det, ni bestämmer!


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards