mensbloggen

Alla inlägg den 18 november 2012

Av Mensbloggen - 18 november 2012 22:06

Åh vad jag blir glad när jag får tillbaks mail som detta! Det gör verkligen att jag inser hur mycket jag älskar att hjälpa andra... Jag blir så himla glad och får ett stort leende på läpparna! (Klicka på bilden för större)


 

Av Mensbloggen - 18 november 2012 21:15

Resultat frön föregåeende:

 

   

 

 

Totalt: 41 personer som röstade

Antal som röstade "snöret ska lossna": 7 st

Antal som röstade "Inte få ut den": 11 st

Antal som röstade "Göra ont ta ut/sätta in den": 18 st

Antal som röstade "Litar inte på att den ska hålla tätt": 5 st

 

 

 

NY FRÅGA:

Vad tycker ni om den här bloggen?

 

* En stjärna

* * Två stjärnor

* * * Tre stjärnot

* * * * Fyra stjärnor

* * * * * Fem Stjärnor

Första gången jag är här...

 

 

Av Mensbloggen - 18 november 2012 15:51

Vissa känner mensen rinna när man andvänder binda, och det finns inget man kan göra för att slippa det... Men man vänjer sig och tycker man det är jättejobbigt så finns tampong, då slipper man känna mensen rinna. (Såklart känner inte alla mensen rinna...) Och man gör det inte hela tiden, så när man känner mensen rinna kanske man kan gå på toan? Eller stå ut, helt enkelt. 


Av Mensbloggen - 18 november 2012 15:47

Man kan duscha precis som vanligt även när man har mens, det gör inget om det kommer blod i duschen för det kommer ju ändå ner i avloppet. (samma avlopp toan går till.) Och blodet kommer inte fastna på golvet i duschen/badkaret,vattnet sköljer ner det. Kommer det någon klump, så kommer vattner lösa upp den så den åker också ner i avloppet.


Däremot kanske man ska vara lite försiktig att torka underlivet med handuken... Jag rekomenderar att ta toapapper under de röda dagarna för att inte få blod på handuken. Om det kommer på handuken, så går det bort i tvätten.


Bh

Av Mensbloggen - 18 november 2012 15:40

Mitt bästa tips när man står i affären och ska köpa bh är att ta en som passar bra i yttersta knäppet eftersom den töjer sig med tiden och då kan man ta de inre knäpperna. För om man börjar med de innersta och den töjer sig så kommer den bli för stor.


Jag är egetnligen ingen expert på bh, men jag brukar köra efter om det känns skönt eller inte. Storlekarna kan de som jobbar i affärerna hjälpa till med. Som sagt viktigaste är att det känns bra!

Det finns även olika varianter, det finns den vanliga bh-typen men sen finns det även free-bra (utan några band, varken på axlar eller rygg) eller nipple-covers, som tejp över bröstvårtorna.. Dessa är bra om tröjan/klänningen har bar rygg eller är väldigt djupt ringad fram, eller kanske väldigt tajt... Praktiskt!


Bild 1: Free-bra

Bild 2: Nipple-covers


 

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards