mensbloggen

Alla inlägg den 22 november 2012

Av Mensbloggen - 22 november 2012 19:20

Ohh, jag kommer så väl ihåg hur det var innan jag fick mens. Jag gick och oroade mig, mycket över vad som kan vara orsaken osv osv... Fast det var ju inget fel, det var den individen jag var, den kroppen jag är född i. Så kort sagt man kan inte påverka när man får mens, och om man inte kan påverka det varför bry sig, lägga tid på att oroa sig?? .. Slöseri med tid säger jag bara. I stället tycker jag man ska lägga all sin tid på mera nödvändiga saker, som skolan, vänner och hobbies m.m Saker man KAN påverka!


Jag tror inte man kan veta hur mensen är utan att själv ha upplevt det, hur många bloggar/tidningar/böcker... man än läser. Eftersom allas mensar är olika, så finns det INTE EN ENDA beskrivning över hur DIN mens kommer att se ut och beté sig. Visst kan man vara förberedd på med bindor/tamponger och kanskr veta hur man sätter fast bindor. Men inte hur ens mens kommer att se ut. Så därför finns det inget annat sätt än att uppleva det, och sen så får man lära sig hur just sin mens fungerar och betér sig med tiden. Lära sig vad som är bäst för just mig, för det är inte säkert att mitt "bästa sätt" är erat bästa.. Alla är olika och fungerar olika.


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards