mensbloggen

Alla inlägg under november 2012

Av Mensbloggen - 16 november 2012 15:37

Jag tror de flesta vet att mens är blod som tjejer får en gång i månaden... Jaha, blod alltså? Det är väl den enkla och minst avancerade förklaringen. Mens är en blödning från livmodern, och egentligen är det inte själva mensen som är huvudsaken. Det är ägglossningen som är ca 2 veckor innan mensen. För livmodern är inställd på att ägget ska bli befruktat, därför gör livmodern det "mysigt" för ägget... och bygger upp slemhinnan i livmodern så den blir tjockare. Men om ägget inte blir befruktat den månaden, ja då måste livmodern göra sig av med det "mysiga" - slemhinnan- den byggt upp under månaden, och det gör den då genom att blöda ut det...




Av Mensbloggen - 15 november 2012 18:17

Okej jag tänkte att om ni vill så kan ni få mitt instagram namn om ni vill följa mig... Det är min privata så det är inget som har med "mensblogg" att göra... Jag kommer inte svara på frågor eller liknande ang. bloggen utan det gör jag BARA här. Men vill ni veta vem jag är, se bilder från min vardag m.m Ja då får ni gärna följa mig. 


För att få mitt instagram namn, maila mig: mens_fraga@hotmail.se


OCH SOM SAGT, DET ÄR MIN PRIVATA! och min enda... SÅ DEN HAR INGET MED BLOGGEN ATT GÖRA! SVARAR INTE PÅ FRÅGOR ANG. BLOGGEN PÅ IG! :-) När ni läst allt, så är ni mer än välkomna att maila mig och sedan få mitt instagram namn. Se bilder ur mitt vardagliga liv. Enjoy <3

 

Tack för att ni respekterar det ovan, xx

 

 

 

Av Mensbloggen - 13 november 2012 16:55

"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad"

 

Vet att det är ganska "basic", men man kan alltid bli påmind igen för det är så oerhört viktigt! En ramsa som man lärde sig på dagis, som lever än idag. Men det kan inte sägas på bättre sätt. Jag vet inte om ni vet eller märkt, men jag är sååå emot mobbing. Det är bland det värsta som finns, att ses ner på... Jag kan inte med ord beskriv hur synd och ledsen jag känner för de som blir mobbade i denna värld. Ta till exempel Amanda Todd, en ung tjej från Canada som bestämde sig för att det var bättre att ta sitt liv. Hon orkade helt enkelt inte stå ut med all mobbning... Ingen förtjänar det, INGEN! 


Så snälla ni var snälla mot varandra, för jag kan lova er att en dag kommer ni få tillbaks det på ett eller annat sätt! En dag kanske du står där tomhänt, ja då kommer de du hjälpte en gång finnas där för dig.. Man kan faktiskt inte vara föör snäll. Jag kan också lova er att ni kommer inte vara lyckliga, glada jämt. De flesta går igenom tuffare perioder av livet, då livsgjäljen kan vara väldigt låg. Då får man ta tröst hos sina vänner, de som får en att skratta! Och kom ihåg efter regn kommer sol, det kan inte regne jämnt. Stå ut när livet är tufft för det kommer ändras, det kan inte regna utan en regnbåge! xx







Skickar en virtuel kram, ta emot den!! Ni är älskade <3

 

 

 


 



Av Mensbloggen - 13 november 2012 16:06


  



Fick en fråga av två läsare som ville att jag skullea tipsa om deras blogg här, så jag tänkte varför inte? Dem är bästisar och har inte haft bloggen så länge, ta en titt och kanske börja läsa deras blogg i fortsättningen! You choose. Med detta inlägg inviger jag den nya kategorin "Era bloggar (läsarnas)". Antar att jag inte behöver förklara namnet, ni fattar ändå?! :-) xx


Klicka på bloggnamnet-ikonen under:

 

 

 

 

 

 


Av Mensbloggen - 12 november 2012 16:00

MÅNDAG, kl 16 och tills vidare...

 

Nu kan ni som vill chatta med mig just nu får jättegärna lägga till mig på msn, där heter jag som mailen: mens_fraga@hotmail.se 

NI behöver inte fråga något, ni kanske bara vill prata vanligt? Eller kanske fråga något om mig? Eller om ni har någon fråga så är ni välkomna att prata med mig live! :-) Det skulle vara jättekul att prata med er!! 

....Och ärligt talat så är ni alla helt anonyma för jag har ju ingen aning om vem ni är, det finns tusentals med samma namn som er här i världen och flera med samma efternamn!! Så tveka inte, do it!

 

 

AVSLUTAT!


 


Av Mensbloggen - 11 november 2012 16:37

Det värsta som kan hända när man har mens måste väl ändå vara ifall det skulle läcka igenom byxorna? Här är vad ni kan göra för att undivka att det ska läcka:

 


- Gå på toa regelbundet, beroende på hur mycket du blöder. Men kanske var 2-3 timma?

- Och såklart byta binda/tampong regelbundet, bäst är i samband med toabesöken.

- Andvänd en binda/tampong efter ditt blodflöde. Blöder du mycket andvände en större binda/tampong. = En med fler droppar på förpckningen.

- Om man blöder mycket kan man sova i dubbla bindor eller binda + tampong.








(Kommentera om ni har mer tips så fyller jag på med dem!)




Mens · Tips
Av Mensbloggen - 10 november 2012 12:08

 



Fick in ett tips från en läsare som jag tänkte dela med mig av! Hon tipsade om man är rädd för att mensen ska läcka i sängen under natten så kan man lägga ett "kissa i sängen skydd" under lakanet. Ni vet sånna man hade när man var ett litet barn, som ett lakan fast mindre och plastig undesida. Man kanske har de kvar sedan man var liten? Ja isf, varför inte använda det. Det är ju ändå ingen annan som ser eftersom det ligger under lakanet. Blod från lakanen går bort i tvätten så länge man inte väntar med att tvätta allt för länge.

 

 

 


Av Mensbloggen - 9 november 2012 17:23

Tänkte dela med mig av ett litet tips! Att ha en flaska alcogel i väskan, det är verkligen suuper-praktiskt. Har själv en i min väska och oj vad den gjort nytta! Ibland så finns ingen tvål på allmänna toaletter, eller om man ska sätta in tampong på utedass där det inte finns vatten så vill man gärna ha rena händer innan... Ja då tar man fram handspriten ur väskan! Jag tycker verkligen alla borde ha en i väskan och superdyrt är det inte. Min kostade 50kr på Åhlens, Apoteket har billigare. Men den jag har, har även mintlukt så det luktar inte så mycket sprit vilket jag tycker är bra! Den luktar typ som tandkräm. ^^ Haha, men det luktar friskt! Så rekomenderar starkt, den tar dessutom väldigt liten plats!

 

 

 

 

Mens · Tips

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards