mensbloggen

Alla inlägg den 20 december 2012

Av Mensbloggen - 20 december 2012 20:24

Kom bara att tänka på en sak som jag tänkte dela med er. Jo jag kommer ihåg allra första gången jag skulle raka mig (benen). Var sååå nervös, och nu idag så går det av bara farten. Men det finns säkert fler där ute som var som jag inför första gången, tänkte hjälpa er lite. Jag och min mamma har inte en så bra relation, jag har fått klara det mesta själv ink. rakningen. Det var när jag gick i sjuan och vi skulle bada med klassen, då bestämde jag mig för att raka benen. Men vågade inte gå och köpa en rakhyvel, hittade ett tiopack med bic-engångs i badrumsskåpet. Tog en sån! Gick väl bra första gången, var så försiktig eftersom trodde jag skulle skära mig på knivarna. Vilkert jag såklart inte gjorde!

Använda samma engångshyvel sen igen eftersom jag inte vågade fixa en riktig. Efter en tid så belv den slö så skar mig en gång, då fick jag nog. Tog med min kompis och köpte en riktig Venuz och den fungerar fortfarande. Byter såklrt knivarna ibland. Det var min historia det!


Tips för rakning:

* Raka medhårs, uppifrån och ner. Det föredrar huden.

* Raka dig i duschen, undvik torrakning.

* Smörj in dig efteråt.

* Byt rakblad regelbundet, för det är lättare att råka skära sig ju slöare de är.



Den första punkten att raka medhårs är bäst för huden dock blir det stubb kvar.. Så jag rakar åt alla håll, då får man bort stubben. Man får testa sig fram!

Vissa kan få rakfinnar, små röda "ploppar".. Det är en infekterad hårsäck. De med känsligar hud får lättare sånna. För att förebygga om du brukar få det, följa ovanståeende punkter samt använd rakgel.


 



Av Mensbloggen - 20 december 2012 20:18

Fick en fråga häromdan som jag inte hade svaret på. Skrev att jag skulle ta reda på det vilket jag nu har gjort. Frågade en expert på girls1st, finns som länk i menyn på höger. :-) Klicka på bilden för större


 

Av Mensbloggen - 20 december 2012 08:00








"Life is short, there is no time to leave important things unsaid."

 

 

 

Space_50982ae8e087c36d2c040206_large




Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards