mensbloggen

Alla inlägg under december 2012

Av Mensbloggen - 16 december 2012 08:00






"It's better to have a few real friends than to have a thousand fake ones."

 

 

 

73823_449071051816932_454649741_n_large





Av Mensbloggen - 15 december 2012 08:00







"Don't let a bad day make you feel like you have a bad life."

 

 

 

Tumblr_mbsx50ssu01r5y3jao1_500_large





Av Mensbloggen - 14 december 2012 08:00







"Never let sucess go to your head. Never let failure get to your heart."

 

 

 

22430_402784373126971_1962716076_n_large




Av Mensbloggen - 13 december 2012 20:39

"Hej! Vill för det första bara säga att din blogg äger!!! 
Men jag har ett problem, min kompis bättrade till en annan kompis och den kompisen bärettade till sin mamma att jag hade fått mens. Sen i skolan frågade jag vrf hon berättade till sin mamma, och då blev hon bara sur och gick till alla sina kompisar (hon är väldigt populär). När jag gick förbi den stora klumpen av tjejer hörde jag att hon sa att jag hade mens! Det va nästan alla tjejer i klasen som va där, och några killar tex han jag är kär i. Det va jätte pinsamt! Men nu vet jag inte va jag ska göra, om alla i hela klassen får veta det. Snälla hjälp mig"

 

Svar: Förstår dig att det inte är så kul! Men gjort är gjort och som man säger din bästa vän har också en bästa vän... Saker och ting sprids. Det var fel av din kompis att sprida det vidare, väldigt fel. Respektlöst mot dig! Men det finns inget du kan göra för att få tillbaks det. Istället så kanske du inte berättar privata saker för henne till nästa gång.

 

Jag förstår också att det inte är så kul att flera av dina klasskompisar nu vet. Jag vet ju inte hur gammal du är, men jag antar ganska ung? eftersom när man blir äldre är mens ingen big deal, då går man inte och snackar om andras mensar... Så jag tror faktiskt det är för att dina klasskompisar är lite nyfikna, att de själva inte fått mens... Kanske lite smått avunduka. Hur som helst så fortsätt göra som du brukar göra. Bry dig inte om att flera i din klass vet, du är normal! Alla tjejer får mens förr eller senare så var stolt att din kropp fungerar som den ska.

 

 

 

 

Av Mensbloggen - 13 december 2012 15:15

"Skriv om mensvärk! HAR SÅNNA STORA PROBLEM ATT JAG KRÄKS AV DET! ALVEDON HJÄLPER INTE! VAD SKA JAG GÖRA! JAG HAR INTE FÅTT MENS MEN JAG HAR ENDÅ SÅ STORA PROBLEM ATT JAG KRÄKS.. JAG HAR MENSVÄRK NÄSTAN HELA TIDEN.. SÅ JAG MÅSTE GÅ HEM FRÅN SKOLAN OCH STANNA HEMMA HELA TIDEN.. JAG HATAR DET HJÄLP MIG!!!! SNÄLLA!"



Denna kommentar trillade in för ett par dagar sedan, så här kommer ett inlägg om mensvärk. Men först man ska inte behöva ha en sådan värk att man kräks och inte kan gå till skolan ~ Leva ett normalt liv ~ Jag vet en nära person som också spydde av en hemsk mensvärk, hon fick hjälp och äter numera receptbelagda tabletter, som är mycket mycket starkare än alvedon och ipren... Det funkar för henne, hon ka leva ett normalt liv utat att spy varje månad. Så jag tycker du ska kontakt ungdomsmottagningen för att få hjälp. (Man behöver inte göra en gyn.undersökning för det). Till alla er som har det lika som tjejen som skrev kommentaren, man ska inte behöva ha det så. Det finns hjälp att få!


Har man inte så mycket mensvärk så brukar värme vara bra, värm en veteludde eller om man inte har det så kan man ta en vattenflaska och fylla med varmvatten. Ta en alvedon eller ipren. 

Även om det inte är så lockande att vara med på idrotten med mensvärk så är det faktiskt bra, det brukar lindra värken till det bättre. Så försök vara med ändå!! :-)

 

Läs ett utav tidigare inlägg om mensvärk:

- Bra övningar mot mensvärken

 

 

Av Mensbloggen - 13 december 2012 08:00







"Always chase your dreams instead of running from your fears."

 

 

 

560851_291279887650664_462266639_n_large





Av Mensbloggen - 12 december 2012 08:00








"Never give up!"

 

 

 

A7gc_6qciaadisj_large





Av Mensbloggen - 11 december 2012 21:02

Fick en fråga ang. trosskydd vilken sort man ska välja.. Det får man helt enkelt testa sig fram till, för alla tycker olika. En bra att börja med är Normal, rosa på bilden uppe i högra hörnet. Eller classic, de är de "vanligaste" typerna. Men sen beror det även på hur mycket flytningar man har, dropparna på paketet rrepresenterar dens uppsugningsförmåga. Desto fler droppar ju mer mängd vätska kan de suga upp. 



 

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards