mensbloggen

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Mensbloggen - 14 januari 2013 17:52

Vad ska man göra om man ska åka bort med mensen, kanske på en klassresa/till en kompis/landställe etc... Man kan ju inte veta i förväg om det finns papperskorg på toan. Har hänt mig många gånger. Man kan ju inte heller spola ner bindan/tampongen. Så hur gör man då?


Hur som helst ta bara med en plastpåse, förslagsvis inte en genomskinlig. Har man en hund kan man ta en svart hundbakspåse eller annars ta någon färgad från någån affär. Sen så lägger du bara bindorna/tampongern inrullade i papper i påsen. Kom bara ihåg att stänga till påsen med en knut eller snurra, för annars kan det lukta.. Sen när mensen är slut så slänger du bara påsen i soptunnan. Fungerar faktiskt jättebra :-)




Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards