mensbloggen

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

ALLA är olika

Av Mensbloggen - 27 januari 2013 18:24

Nu tänkte jag visa er här att alla är helt olika och att man inte kan jämföra sig med andra för alla har olika förutsättningar och gener. Vi är olika byggda. Så jag tänkte jag skriver några frågor som ni svarar på i en kommentar till detta inlägg, ni kan sen kika in kommentarerna och se era olika svar. Jag skickar också ett svar från mig som kommentar under namnet mensbloggen. :) Ni kan såklart som alltid vara anonyma, ni kan också hoppa över någon eller några av frågorna om ni inte vill svara!


(kopiera frågorna & klistra in kommentarerna, det går fortast)

Hur gammal är du?

Hur gammal var du när du fick mens?

Köper du bindor/tamponger själv?

Vad har du för bh storlek?

Rakar du dig?

Har du bra självförtroende?

Sminkar du dig?

En nära vän eller många falska?

 

 

 
 
Mensbloggen

Mensbloggen

27 januari 2013 18:35

Hur gammal är du? 17 år
Hur gammal var du när du fick mens? 14 år
Köper du bindor/tamponger själv? Olika, ibland
Vad har du för bh storlek? 75A
Rakar du dig? Ja
Har du bra självförtroende? Ja, ganska
Sminkar du dig? Ja
En nära vän eller många falska? En nära helt klart

http://www.mensbloggen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

27 januari 2013 19:45

Hur gammal är du? Snart 12.
Hur gammal var du när du fick mens? Har inte fått, men har flytningar.
Köper du bindor/tamponger själv? Nej.
Vad har du för bh storlek? 65 B
Rakar du dig? Ja, ibland.
Har du bra självförtroende? Ja, men jag skryter inte.
Sminkar du dig? Ja.
En nära vän eller många falska? Flera nära.

 
Ingen bild

Fia

27 januari 2013 22:08

Hur gammal är du? 15

Hur gammal var du när du fick mens? 14

Köper du bindor/tamponger själv? JA

Vad har du för bh storlek? 75a

Rakar du dig? Nope, bara benen.

Har du bra självförtroende? ja stundtals.

Sminkar du dig? ibland...

En nära vän eller många falska? en salig blandning.

 
Ingen bild

MissM

27 januari 2013 22:28

Hur gammal är du? Snart 12
Hur gammal var du när du fick mens? Har inte fått mens än
Köper du bindor/tamponger själv? Nej
Vad har du för bh storlek? Kör fortfarande bara med topp.
Rakar du dig? Nej
Har du bra självförtroende? Ja, jag tror det.
Sminkar du dig? Nee
En nära vän eller många falska? Flera nära och flera falska. :)

 
Ingen bild

anonym

27 januari 2013 22:52

Hur gammal är du? 11 snart 12
Hur gammal var du när du fick mens? 11
Köper du bindor/tamponger själv? nej
Vad har du för bh storlek? har inte bh men har topp
Rakar du dig? nja benen (bara testat en gång)
Har du bra självförtroende? NEEJ
Sminkar du dig? ja lite
En nära vän eller många falska? några falska några äkta :)

 
Ingen bild

Cocogirl

28 januari 2013 07:59

Hur gammal är du? 17
Hur gammal var du när du fick mens? 13
Köper du bindor/tamponger själv? Nej
Vad har du för bh storlek? 75 B
Rakar du dig? Ja, både ben, armhålor och bikinilinjen.
Har du bra självförtroende? Verkligen inte.
Sminkar du dig? Bara på kalas/fest/högtider
En nära vän eller många falska? En nära vän

 
Ingen bild

Stella

28 januari 2013 11:31

Hur gammal är du? 9.. snart 10
Hur gammal var du när du fick mens? 9..
Köper du bindor/tamponger själv? nej..
Vad har du för bh storlek? har topp ist.
Rakar du dig? nej men vill.
Har du bra självförtroende? Sådär
Sminkar du dig? nej.
En nära vän eller många falska? både och.

 
anonym♥

anonym♥

28 januari 2013 13:58

Hur gammal är du? 11
Hur gammal var du när du fick mens? 11
Köper du bindor/tamponger själv? nej!
Vad har du för bh storlek? olika!
Rakar du dig? nej
Har du bra självförtroende?ja ganska.
Sminkar du dig? Ja!
En nära vän eller många falska? ?

http://112

 
mej ;*

mej ;*

28 januari 2013 14:21

Hur gammal är du? 12, snart 13.
Hur gammal var du när du fick mens? 11.
Köper du bindor/tamponger själv? japp.
Vad har du för

http://.

 
Ingen bild

Det lilla äpplet

28 januari 2013 16:35

Hur gammal är du? 11 snart 12

Hur gammal var du när du fick mens? Har inte fått mens än

Köper du bindor/tamponger själv? Har inte fått mens än

Vad har du för bh storlek? Använder inte bh

Rakar du dig? Vet ej

Har du bra självförtroende? Nu:Ja Inann:Nej

Sminkar du dig?Ibland

En nära vän eller många falska?Jag har nästan bara riktiga vänner. 2-3 falska kanske

 
Jennifer

Jennifer

28 januari 2013 19:11

Hur gammal är du? 14, snart 15.
Hur gammal var du när du fick mens? 12
Köper du bindor/tamponger själv? Nej.
Vad har du för bh storlek? 70 B
Rakar du dig? Ibland
Har du bra självförtroende? Nej!...Jobbar på det.
Sminkar du dig? Jaa!
En nära vän eller många falska? En nära vän!

http://BeTrue.blogg.se

 
Ingen bild

boråsarn

29 januari 2013 17:22

Hur gammal är du? 14, fyller 15 i ocktober

Hur gammal var du när du fick mens? 13 tror jag..

Köper du bindor/tamponger själv? Ne

Vad har du för bh storlek? 75-80C

Rakar du dig? ja

Har du bra självförtroende? Njaaee

Sminkar du dig? Nope

En nära vän eller många falska? Många nära:)

 
Ingen bild

Anonym

29 januari 2013 18:13

Hur gammal är du? 11 snart 12
Hur gammal var du när du fick mens? Har inte det
Köper du bindor/tamponger själv? Har inte mens
Vad har du för bh storlek? Ingen använder varken bh elr topp
Rakar du dig? Nej.
Har du bra självförtroende? Ibland, (sådär)
Sminkar du dig? TYp bara lite glitter på nyår! och läppglans iblan :)
En nära vän eller många falska? Em nära!!

 
Ingen bild

Mamman

29 januari 2013 22:14

till alla tjejer som är osäkra på att berätta att dom har fått mens till sina mammor vill jag bara säga att det är absolut inget att vara rädd för. tänk på att era mammor också har mens och dom kommer inte att bli sura eller något sådant. Jag förstod att min dotter hade varit jättenärvös

Mensbloggen

29 januari 2013 22:32

Bra sagt!! :)

 
Maja Frank

Maja Frank

30 januari 2013 15:17

Hur gammal är du? 13 år
Hur gammal var du när du fick mens? 13 år
Köper du bindor/tamponger själv? Det kan hända om det är akut, annars mamma
Vad har du för bh storlek? 75A
Rakar du dig? Japp
Har du bra självförtroende? Japp
Sminkar du dig? Nä
En nära vän eller många falska? En nära vän!

http://majafrank.blogg.se

 
Ingen bild

Mig

31 januari 2013 16:50

Hur gammal är du? 12 år
Hur gammal var du när du fick mens? har inte mens
Köper du bindor/tamponger själv? har inte mens
Vad har du för bh storlek? 75a-75b
Rakar du dig? Ja
Har du bra självförtroende? Ja, ganska
Sminkar du dig? Ja
En nära vän eller många falska? En nära:)

 
Ingen bild

Maja

31 januari 2013 17:46

hur gammal är du? 12
hur gammal var du när du fick mens? har inte fått de än
köper du binder/tamponger själv? har ej mens
vad har jag för bh storlk? 75 A
rakar du dig? ja bode armar och ben
sminkar du dig? nej men vill
en nära eller många falska? en nära vän :)

 
Ingen bild

Anonym

31 januari 2013 22:01

Hur gammal är du? 13 snart 14
Hur gammal var du när du fick mens? 11
Köper du bindor/tamponger själv? Nepp
Vad har du för bh storlek? 80c
Rakar du dig? Japp
Har du bra självförtroende? Ganska bra
Sminkar du dig? Japp
En nära vän eller många falska? En nära

 
Ingen bild

Emma

1 februari 2013 08:55

Hur gammal är du? 12, snart 13 i år
Hur gammal var du när du fick mens? 11
Köper du bindor/tamponger själv? Nej!
Vad har du för bh storlek? 75a
Rakar du dig? Nej
Har du bra självförtroende? Ibland det är olika
Sminkar du dig? Ibland, jättelite
En nära vän eller många falska? Jag vet inte...

 
Ingen bild

Olivia

1 februari 2013 20:00

Hur gammal är du? 10 år

Hur gammal var du när du fick mens? Inte fått min än

Köper du bindor/tamponger själv? Heh, blir svårt eftersom jag inte fått mens än...

Vad har du för bh storlek? Använder topp.

Rakar du dig? Nej, känner mig lite för ung.

Har du bra självförtroende? Hyfsat!

Sminkar du dig? Ibland, ja

En nära vän eller många falska? Svårt o säga, har många vänner som står mig nära!

 
Ingen bild

Sofie

5 februari 2013 13:42

Hur gammal är du? 13 snart 14 år
Hur gammal var du när du fick mens? Inte fått min än känner mig lite efter och utan för är det onormalt att inte fått sin men s vid den här åldern?
Köper du bindor/tamponger själv? har inte mens
Vad har du för bh storlek? 70 a och ibland 70 b
Rakar du dig? under armarna och ibland benen
Har du bra självförtroende? ja fast om folk börjar prata om mens blir jag osäker...
Sminkar du dig? Ja nästan alltid går inte till skolan utan de...
En nära vän eller många falska? jag har nog både äkta och falska vänner men jag vet vilka jag kan prata om allt med...

Mensbloggen

5 februari 2013 19:13

Jadå det är normalt att inte fått mens i din ålder. Själv var jag 14 ;-) Kram

 
Ingen bild

-

6 februari 2013 18:31

Hur gammal är du? 13 snart 14
Hur gammal var du när du fick mens? 13
Köper du bindor/tamponger själv? nej
Vad har du för bh storlek? 75A
Rakar du dig? Under armarna och ibland benen.
Har du bra självförtroende? sådär, oftast.
Sminkar du dig? ja, oftast.
En nära vän eller många falska? En nära vän.

 
Ingen bild

-

7 februari 2013 17:05

Hur gammal är du? 12 snart 13
Hur gammal var du när du fick mens? 12
Köper du bindor/tamponger själv? ibland
Vad har du för bh storlek? 75a och ibland 75b
Rakar du dig? Under armarna och benen.
Har du bra självförtroende? ganska..
Sminkar du dig? ja
En nära vän eller många falska? En nära vän.

 
Ingen bild

tjej

9 februari 2013 13:23

hur gammal är du? 10 snart 11.
Hur gammmal var du när du fick mens? Inte fåt det men flytningar.
köper du binder/tamponger skälv? Har inte mens och anvender det inte.
Vad har du för bh stolek? 65A.
Rakar du dig? Nej.
Har du bra självförtroende? Ja.
Sminkar du dig? Nej
En nära vän eler många falska? En nära.

 
Ingen bild

ANONYYM

9 februari 2013 13:41

Hur gammal är du? 13 år
Hur gammal var du när du fick mens? 13 (
Köper du bindor/tamponger själv? nej.
Vad har du för bh storlek? 70 A / 70B
Rakar du dig? nej
Har du bra självförtroende? nej!
Sminkar du dig? ja
En nära vän eller många falska? TVÅ nära vänner..!

 
Ingen bild

Lilla jag

9 februari 2013 13:41

Hur gammal är du? 16
Hur gammal var du när du fick mens? 13 eller 14
Köper du bindor/tamponger själv? väldigt sällan köper jag själv.
Vad har du för bh storlek? 70B
Rakar du dig? bara under armarna
Har du bra självförtroende? Jepp! Jag tycker om mig själv för den jag är
Sminkar du dig? Nej.
En nära vän eller många falska? Två nära vänner <3

 
Ingen bild

lilla jag

13 februari 2013 17:33

Hur gammal är du? 12 snart 13

Hur gammal var du när du fick mens? 12

Köper du bindor/tamponger själv? nej

Vad har du för bh storlek?
använder inte bh
Rakar du dig? nej

Har du bra självförtroende? ganska

Sminkar du dig? japp

En nära vän eller många falska?

en nära

 
Ingen bild

Therese

19 februari 2013 12:36

Hur gammal är du? 13,5

Hur gammal var du när du fick mens? 13

Köper du bindor/tamponger själv? Ja

Vad har du för bh storlek? 70A

Rakar du dig? Under armarna

Har du bra självförtroende? Nej, men arbetar på det.

Sminkar du dig? Ja

En nära vän eller många falska? Några nära

 
Ingen bild

Tjejen:)

19 februari 2013 23:26

Hur gammal är du?13
Hur gammal var du när du fick mens?11
Köper du bindor/tamponger själv? Ibland.
Vad har du för bh storlek? 75B
Rakar du dig? Ja,under armarna.
Har du bra självförtroende? Sådär.
Sminkar du dig? Nej.
En nära vän eller många falska? Många nära.

 
Johanna

Johanna

23 februari 2013 15:27

Hur gammal är du? 11, snart 12
Hur gammal var du när du fick mens? Har inte mens
Köper du bindor/tamponger själv? har inte mens
Vad har du för bh storlek? 65A
Rakar du dig? Nej
Har du bra självförtroende? Kan inte bli bättre
Sminkar du dig? Ja
En nära vän eller många falska? En nära

http://thesimmer3.blogspot.com

 
Ingen bild

anonym

23 februari 2013 18:49

Hur gammal är du? 14

Hur gammal var du när du fick mens? 13

Köper du bindor/tamponger själv nepp

Vad har du för bh storlek? 75B /80A

Rakar du dig?jepp

Har du bra självförtroende?ganska mycket

Sminkar du dig?japp alltid när ja far bort mn hemma inte

En nära vän eller många falska?nära

 
Ingen bild

Elin

5 mars 2013 20:34

Hur gammal är du? 13

Hur gammal var du när du fick mens? 11:S

Köper du bindor/tamponger själv? Nej, mamma brukar fixa:)

Vad har du för bh storlek? 70-75A

Rakar du dig? Biknilinjen på sommaren och armhålorna alltid.

Har du bra självförtroende? Ja, ganska iallafall:)

Sminkar du dig? Vardagar - Bara mascara typ. Men är det något
speciellt så brukar det bli lite mer.

En nära vän eller många falska? En nära!

 
Ingen bild

Jag

17 mars 2013 17:51

Hur gammal är du? 15
Hur gammal var du när du fick mens? 13
Köper du bindor/tamponger själv? Nej
Vad har du för bh storlek? 75a eller 70b
Rakar du dig? Ja, mellan benen, benen o under armarna :)
Har du bra självförtroende? Ja ganska :)
Sminkar du dig? Ja!:)
En nära vän eller många falska? En nära!!

 
Ingen bild

Emilia

18 mars 2013 19:58

Hur gammal är du? 13 år
Hur gammal var du när du fick mens? 10/11 år
Köper du bindor/tamponger själv? Nej mamma köper
Vad har du för bh storlek? 75B (Behöver snart en större storlek:/)
Rakar du dig? Ja
Har du bra självförtroende? Sådär
Sminkar du dig? Jadu det gör jag
En nära vän eller många falska? En nära helt klart <3

 
Ingen bild

Thuva

13 april 2013 23:12

Hur gammal är du? Jag är då 12 år.
Hur gammal var du när du fick mens? Jag fick min mens igår. Så alltså var jag 12
Köper du bindor/tamponger själv? Nej. Mamma köpte idag men jag ska simma snart sp jag tror att jag ska köpa egna tamponger skälv snart.
Vad har du för bh storlek? Jag har 75 A 70 B
Rakar du dig? Ja det gör jag. På två ställen. Armhålorna och brnen.
Har du bra självförtroende? Nja. Det ligger inte på topp..
Sminkar du dig? Ja. Jag brukar sminka mig varje dag. Jag brukar ha en nesesär i min skolbänks där det ligger smink som jag brukar bättra på.
En nära vän eller många falska? En nära vän! Helt klart!

 
Ingen bild

Någon

17 april 2013 17:18

Hur gammal är du? Jag är tolv och ett halvt

Hur gammal var du när du fick mens? Har inte fått en, men har kommit in i puberteten så den borde komma snart!

Köper du bindor/tamponger själv? Nej

Vad har du för bh storlek? Använder inte

Rakar du dig? Nej

Har du bra självförtroende? Ja, det skulle jag säga, eftersom jag vågar sticka ut, vara med vem jag vill och strunta i folk som dissar mig!

Sminkar du dig? Nej

En nära vän eller många falska? Många falska

 
Ingen bild

Medina

2 juni 2013 02:50

Hur gammal är du? 14 (15 om 4 mån)

Hur gammal var du när du fick mens? 13

Köper du bindor/tamponger själv? Nej

Vad har du för bh storlek? 75A

Rakar du dig? Ja

Har du bra självförtroende? Inte så bra

Sminkar du dig? Nej

En nära vän eller många falska? En nära vän

 
Ingen bild

Emma

4 juli 2013 10:32

Hur gammal är du? 15
Hur gammal var du när du fick mens? 2 månader efter jag fyllt 15
Köper du bindor/tamponger själv? Nej
Vad har du för bh storlek? 70A
Rakar du dig? Ja
Har du bra självförtroende? Sådär
Sminkar du dig? Ja
En nära vän eller många falska? Nära vän

 
Ingen bild

Meee

16 oktober 2013 12:41

Hur gammal är du? 14
Hur gammal var du när du fick mens? 12
Köper du bindor/tamponger själv? Nej
Vad har du för bh storlek? 80D
Rakar du dig? Ja
Har du bra självförtroende? Sådär
Sminkar du dig? Ja
En nära vän eller många falska? En Nära vän

 
Ingen bild

Någon

19 oktober 2013 11:49

Hur gammal är du? Fyller 13 i februari, så 12.
Hur gammal var du när du fick mens? 12 och fick den i somras.
Köper du bindor/tamponger själv? Bindor snor jag från min mamma, tamponger köper jag själv.
Vad har du för bh storlek? 70A
Rakar du dig? yep, mest för att annars ser mina ben ut som ens apa. och trivs bäst med rakade ben.
Har du bra självförtroende? Nope
Sminkar du dig? yep, men bara macara och lite lite kajal
En nära vän eller många falska? En nära vän

 
Ingen bild

Erica

21 november 2015 21:28

Hur gammal är du? 14
Hur gammal var du när du fick mens? 13
Köper du bindor/tamponger själv? Ibland
Vad har du för bh storlek? 75D
Rakar du dig? Nej men vaxar.
Har du bra självförtroende? Sådär
Sminkar du dig? Inte varje dag men ganska ofta
En nära vän eller många falska? En nära

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards