mensbloggen

Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Var ska bindan & trosskyddet sitta

Av Mensbloggen - 13 februari 2013 11:10

Kommer själv ihåg att jag tyckte det var svårt att placera bindan, blev det för långt fram eller för långt bak.. Det belv aldrig riktigt bra. Men med tiden blir det bättre, Practise makes perfect! :) Ska ändå försöka förklara mitt bästa. Bindan har alltid två veck som ni kanske vet! Så det blir som en rektangel innanför dessa veck, denna reaktangel ska placeras mitt på trosan där trosan har dubbelt tyg. När du sat på bindan sen så viker du bara under vingarna om du har en sådan binda med vingar vill säga.


Trosskydden är mindre, dessa ska bara sitta mitt på.



 
 
Ingen bild

Anonym

19 februari 2013 15:39

Hej!
Först, jättefin och bra blogg du har!:)
Sedan till min fråga, jag har nyligen fått min första mens, och för en vecka sen skulle min andra komma, men det gjorde inte det! Idag upptäckte jag den innan gympan. SOM tur var hade jag skydd med mig! ;) MEn på fredag så ska jag bada, och vill INTE ha tampong eller kopp! Snälla, hjälp mig! Jag vill få bort den helst utan piller eller hjälpa från någon annan (hoppas du förstår)! Jag mår dåligt över att den ska förstöra allt... :( Jag ska vara med en jag är kär i och vi skulle ha det bra tillsammans! MEn nu ska mensen förtsöra allt! Snälla snälla hjälp mig! Puss och kram minibanan!

Mensbloggen

19 februari 2013 18:23

Mensen är en del av kvinnans liv som vi måste lära oss leva med. Om mensen började idag så är det mycket möjligt att du inte blöder så mycket på fredag. Så vänta och se och har du bara bruna flytningar på fredag så kan du bada ändå utan skydd. Men om du fortfarande har mens så kanske du helt enkelt får skippa badet om du inte vill använda tampong.

Ibland kommer mensen när det inte passar, så är det! Men det finns inte så mycket att göra, tyvärr. Kram :-)

 
Ingen bild

MissM

19 februari 2013 22:29

Jag tycker att din blogg är så fantastiskt bra! Men jag skulle så gärna vilja att du bloggade oftare! Du har typ inte bloggat på en vecka nu Dina inlägg är så självstärkande och hjälpsamma, så snälla blogga lite oftare! <3 <3 <3 <3 <3 kram

Mensbloggen

20 februari 2013 16:22

Jag veeeeeet. Men har så himla mycket i skolan så här sista veckan innan lovet. Jag ska försöka ändra på det när fredagen är över. Kram :-)

 
Ingen bild

orolig tjej på 11 år

21 februari 2013 10:08

fick min 2 mens för 6 dagar sedan och min första mens hade jag bara i 5 dagar varför är det så? jag har varit sjuk och haft 39 graders feber i går och jätte hostig o förkyld men det har nästan gått bort nu kan det va så att jag har legat ner för mycket så all mens inte har kommit ut än?

Mensbloggen

21 februari 2013 22:13

Mensen är inte identiska varje gång, speciellt inte i början. Så det är helt normalt att den varade i längre tid denna gång, det beror inte på att du legat ner. Kram :-)

 
Ingen bild

anonym

21 februari 2013 12:05

Jag har bara flytningar men vill ha mens har både tampong och binda hämta min mamma fick mens när hon var 11 och jag är också 11 jag längtar sjukt mycket!!!!!
vill få det så snart så möjligt har du något tips om hur man kan få det snabbare ps mina bästisar har redan mens

Mensbloggen

21 februari 2013 22:12

Alla utvecklas olika!!!!!! Du kan inte påskynda mensen, njut så länge du slipper den. För du kommer få dras med den i mååååånga år.

Kommer själv ihåg att jag längtade galet efter mensen, men sen när den väl kom så önskar jag att jag hade uppskattat mitt mensfria liv mer... Det tycker jag du ska göra!! Kram :-)

 
Ingen bild

anonym

21 februari 2013 12:07

Jag har bara flytningar men vill ha mens har både tampong och binda hämta min mamma fick mens när hon var 11 och jag är också 11 jag längtar sjukt mycket!!!!!
vill få det så snart så möjligt har du något tips om hur man kan få det snabbare ps mina bästisar har redan mens.VAD SKA JAG GÖRA!!!!!!!!!!!!!!

Mensbloggen

21 februari 2013 22:12

Alla utvecklas olika!!!!!! Du kan inte påskynda mensen, njut så länge du slipper den. För du kommer få dras med den i mååååånga år.

Kommer själv ihåg att jag längtade galet efter mensen, men sen när den väl kom så önskar jag att jag hade uppskattat mitt mensfria liv mer... Det tycker jag du ska göra!! Kram :-)

 
Ingen bild

anonym

21 februari 2013 12:13

Jag har bara flytningar men vill ha mens har både tampong och binda hämta min mamma fick mens när hon var 11 och jag är också 11 jag längtar sjukt mycket!!!!!
vill få det så snart så möjligt har du något tips om hur man kan få det snabbare ps mina bästisar har redan mens.VAD SKA JAG GÖRA?!?!?!?!?!?!!!!!!!!!

Mensbloggen

21 februari 2013 22:11

Alla utvecklas olika!!!!!! Du kan inte påskynda mensen, njut så länge du slipper den. För du kommer få dras med den i mååååånga år.

Kommer själv ihåg att jag längtade galet efter mensen, men sen när den väl kom så önskar jag att jag hade uppskattat mitt mensfria liv mer... Det tycker jag du ska göra!! Kram :-)

 
Ingen bild

frida

21 februari 2013 13:26

Jag är sötsugen men mår illa och får ont I magen när jag äter godis betyder det att jag kommer få mens snart!?!?!?!?!?!?!!!!

Mensbloggen

21 februari 2013 22:06

Nej inte säkert. Man kan aldrig riktigt veta, men visst skulle det kunna vara mensen som är på g.. Men kan inte svara på det! Kram :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards