mensbloggen

Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

Inskickad menshistoria

Av Mensbloggen - 27 februari 2013 12:56

jag hade bara lust att berätta min menshistoria. Jo det var såhär, jag var hemma för att jag var sjuk på grund av att jag kräktes dagen innan, jag onanerade och stoppade ett finger i slidan. Det kom blod på fingret och jag trodde att det var ett sår, men sen efter några timmar var det jätte mycket blod. Jag hade svårt att berätta för mamma men jag berättade efter 2 dagar.

 

Tack för att du ville dela med dig :)

 
 
Ingen bild

anonym

27 februari 2013 16:07

hej brukar oftast ha mensen i 5 dagar men min andra mens kom för 12 dagar sedan och har inte slutat :O ?

Mensbloggen

27 februari 2013 23:23

Normalt sett är den inte så lång. Men ibörjan kan mensen vara väldigt oregelbunden så det är inte onormalt det du säger! Hade själv så i början!! Bänt och se så ska du se att det slutar!! Kram :-)

 
Ingen bild

anonym

9 mars 2013 12:16

min mens historia
jag fick mensen en dag innan ett disco jag va så himla nervös jag visste inte vad jag skulle göra jag gick ner och tog en binda från mamma, det gick bra på discot... sen nu har jag tagit bindor från mamma, mamma har märkt det men inte sagt nått hon har köpt nya hela tiden och igår va jag hos doktorn för jag hade så hög feber så länge då fråga hon'' jag vet ju inte om du har mens eller har du det, då svara jag lite tyst jo jag har det sen dess pratar jag och mamma om vilka bindor vi ska köpa och så :) <33

Mensbloggen

12 mars 2013 21:38

Super tack för att du ville dela med dig

 
Ingen bild

johanna

11 mars 2013 12:16

Jag använder inte tanpong när jag har mens utan jag använder alltid bindor och jag HATAR när jag ska sova när jag har mens för jag brukar oftast ligga på rygg när jag sover och jaa mensen rinner ner till på lakanet. Så aa jag får byta lakan varje dag när jag har mens -.-
Vad ska jag göra för att slippa de? Snälla svara!! <3 kram

Mensbloggen

11 mars 2013 18:18

Använd nattbindor, de är till för att ha på natten och är då extra långa. Annars ha två bindor så det blir långt!
Och varför inte ha en handduk under rumpan, mycket lättare att tvätta. Kram :-)

 
Ingen bild

Anonym

12 mars 2013 21:54

Jag fick inte min mens på ett halv år men sen så fick jag den i januari. Men förra månaden och den här har jag inte nått nån. Det droppar bara typ lite några dagar den här månaden och ännu mindre förra månaden. Är det nåt fel eller?

Mensbloggen

13 mars 2013 16:25

Så kan det vara ibörjan. Det är mensen som är oregelbunden. Kommer ihåg att jag själv hade så, det är normalt. Den blir mer regelbunden med tiden! Kram :-)

 
Ingen bild

Stina

17 februari 2014 17:41

Liksom Johanna (ovan) använde jag inte tamponger utan bara bindor, och det var väldigt obekvämt. För några år sedan upptäckte jag emellertid ett superbra skydd, nämligen menskoppen, och sedan dess är det inte alls besvärligt med lingonvecka längre. Sådan himla lättnad, inte minst med tanke på att menskopp även går bra att använda när man sover om natten! Tycker det är väldigt synd att så få känner till menskoppen, särkskilt som det dessutom är mycket bättre för miljön än engångsskydd. Tipsar härmed alla som läser att våga prova något nytt, det är verkligen en prisvärd investering!

 
Ingen bild

DetDu

18 februari 2014 18:06

När jag skulle gå på toa innan skolan så var det typ flytningar och i mitten var det typ en röd/brun fläck i trosan, men mamma sa att det var bara lite kiss men var vad det egentligen?

Mensbloggen

18 februari 2014 19:51

Låter som att det är mensen som är på g :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards