mensbloggen

Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Mensbloggen - 14 mars 2013 19:36

Åh ni läsare har så många roliga ideér och tips som ni berättar för mig och jag blir lika glad varje gång. Hur som helst denna gång fick jag en dikt av en läsare som hon skrivit som handlar om mens. Här kommer den :) Tyckte den var väldigt rolig!!



Om något som är av största vikt
För oss tjejer som har mens
Vi vet ju precis hur det känns
Från att skolväskan med bindor lastas 
till att sista trosskyddet kastas

 

Gråt, skratt, vrål och skrik
ingen mens är den andra lik
Som när du är med skolan och simmar
då det förbjudna händer som får dig att gråta i timmar

 

Tampong och dubbla natt-binda
allt för att läckage förhindra

 

Men när du suttit i skolan flera timmar och är trött,
din kompis påpekar att du har något på byxorna "något rött"
Paniken växer, öronen susar
du in på toaletten rusar
Framför spegeln inser du med skräck
att på byxorna har du en jätte fläck

 

Om mensen dig alltid störa
detta är vad du bör pröva:
Alvedon, värme och choklad
en kram, musik och bubbelbad

 

Testa detta så ska du se
att mensen går att leva me'

 


 




Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards