mensbloggen

Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Mensbloggen - 6 maj 2013 17:31

Jag har haft en del problem med min hy, just under puberteten/tonåren så är det ganska vanligt med lite finnig hy. Jag tror ingen gillar det då! Jag har själv varit där och vet hur det är... Jag hade inte supermycket finnar, några här och där men hade ganska mycket pormaskar i ansiktet. På övre ryggen däremot har jag haft en del finnar, hatade det men finns inte så mycket man an göra. Jag har aldrig varit nöjd med min hy sedan 11 års åldern fram tills nu senaste halvåret. Det har varit kämpigt och dyrt men jag tycker det varit värt vartenda öre.


Sedan jag gick i sexan har jag gått på ansiktsbehandlingar regelbundet, kanske 4 ggr/år á 500 kr/gång. Går hos en hudterapeut som kan detta, köper även produkter där, salva + ansiktsvatten. Dessa är inte heller så billiga, men jag har kostat på det, för det är mycket bättre ingredienser än de Apoteket har. Samma sak med ryggen och tro det eller ej, men det har blivit mycket bättre!! Efter ett besök så är huden HELT slätt och alla pormaskar är puts veck, visst kommer det tillbaks lite men de tar jag nästa gång och det blir skillnad till det bättre efter varje gång jag varit där.


Om man känner att man kan lägga ner pengar på detta, så är det verkligen något jag rekomenderar. Ett ennat tips är att inte ha smink i hela ansiktet 24/7, låt huden vila ibland. Jag tvättar ALLTID bort allt sminnk på kvällen och går ofta osminkad på helgerna. Ett annat tips som jag inte har något vetenskaplig fakta på, endast mina egna observationer är att jag tycker att jag får mindre finnar om jag hoppas över sötsaker, typ godis på helgerna... Men vet inte om det bara är mitt physke.. ^^


Det finna även "billigare" tvålar och salver för ansiktet från Hälsoaffär, dessa har jag använt tidigare och tycker faktiskt de är jättebra. Dessa affärer har många fler sorter, bara att fråga. Litar på att de har bra ingredienser. Här är de två jag använt tidigare:






ROSENSERIEN
WELEDA
SECUVIE 

    


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards