mensbloggen

Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Få ett bättre självförtroende

Av Mensbloggen - 23 maj 2013 18:51

Jag tror på att man ständigt ska bygga på sitt självörtroende, det tror JAG är nyckeln. Jag ser på livet och tar mig ingeom ALLA tuffa perioder på ett enda ordspråk "Hur långt du än faller, så fortsätt ALLTID klättrauppåt".  Detta är mitt motto här i livet! Har man ett bra självfötroende så kan ändå en DUM/taskig kommentar av den "rätta" personen sänka dig till botten, så hur långt man än faller så klättra ALLTID uppåt och ge aldrig uppåt. Det är för mig nyckeln till lycka, jag säger inte att man är glad och på toppenhumör 24/7 för alla har jobbiga dagar, men med lite motivation så tar man sig igenom  dessa också även om man ibland inte tror det.

Detta jag beskrev ovan är min motivation och jag säger inte att den passar dig, men måste hitta något som passar en som individ - och därmed lära känna sig själv. Det är inte alltid lätt, men det går! Jag har jobbat mycket med att faktiskt tycka om mig själv, för jag vet en period då allt på mig var fel det var det enda jag såg. Men jog tog mig upp och idag så har jag insett att jag kommer inte kunna påverka hur jag ser ut genom att bara tänka och hata vad jag har.. Nono, så jag har sakta men säkert börjar se allt det bra jag har och är född med och det mina vänner är vad jag vill förmedla!


När jag hade en av dessa "tuffa perioder" så upptäckte jag att kolla på youtube på och följa olika vloggers så blev jag gladare och hittade inspiration vilket jag tror är jätteviktigt. Detta har sedan hängt med liksom, jag älskar dessa 4 youtube kanaler jag följer, de inspirerar mig så mycket och jag blir alltid så glad av att kolla på videos som kommer upp ca 1-2 ggr/vecka. Det är något som verkligen funkat för mig och dessutom gett mig massor utav inspiration.

Jag tänkte dela med mig av dessa 4 favorit vloggers och dessutom en video från en som inspirerade MIG väldigt mycket, dock är inte alla videos som denna... :) MIN INSPIRATION:



 ZOELLA - the uk





Bethany Mota - USA, CA

Meredith Foster - USA, CA

JACK & FINN - the UK



 


 
 
Ingen bild

Anonym

26 maj 2013 17:57

Hade inte du kunnat skriva något inlägg om relationen med sin pappa?Kommer han får reda på att man man mens,kommer han märka om man har BH osv.
Kram=)

Mensbloggen

27 maj 2013 19:27

Visst, kommer! Kram :-)

 
Ingen bild

Anonym

27 juni 2013 12:22

Jag vet att man ska ha ett bra självförtroende men jag har alltid varit klassen nörd tjejen med glasögon och osäkra leendet! Jag har varit överviktig hela mitt liv fastän skolsystern säger jag är helt ok. Jag har försökt att svälta mig ner i vikt men det har inte hjälpt utan nästa dag äter jag något igen! Varje tugga jag tar känner jag mig äcklig!!! Jag börja tro jag har anorexia och jag vill inte ha det jag skäms för allt jag är!!! Jag har varit mobbad av klassen länge men de var i högstadiet jag tänkte på att svälta mig själv! Jag tänkte ifall jag blev smal skulle alla se mig som något annat en klassens nörd och den osäkra tjejen! Jag antar väl att jag bara sökte status från mobbarna och de andra coola tjejerna! Att våga skriva till dig tog mig flera månader att göra! Du har alltid varit min favorit bloggare och jag läser din blogg varje dag! Jag skulle bli så glad ifall du svara!!!!

Mensbloggen

27 juni 2013 13:46

Det är inte alltid så himla lätt att få ett bra självförtroende. Det låter så lätt att bara att skriva, men det är det verkligen inte!! Det är mycket jobb med, för de allra flesta.

Först och främst, att svälta sig är ingen utväg. Det kanske kan vara en genväg för stunden. MEN oftast så blir genväg senväg, vilket det definitivt är i detta fall! Att svälta sig leder oftast till ännu mer problem och ännu större problem. Det är ingen lösningen även om det kan kännas som det!

En till sak, försök inte vinna de där "coolas" status, om det är sånna som bryr sig om utseende bara och mobbas så är de verkligen inte värda din tid!!! Det finns så många fler och bättre människor där ute som du kan offra din tid på istället.

Fokusera på allt det bra och fortsätt bygg på ditt självförtroende!! Kram :-)

 
Ingen bild

Anonym

27 juni 2013 15:16

Tack ditt svar betyde mycke för mig❤

Mensbloggen

27 juni 2013 17:48

Så lite så ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards