mensbloggen

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Mensbloggen - 2 juni 2013 11:12

Skolavslutningarna och balerna närmar sig med stormsteg. Så tänkte att detta inlägg passar ganska bra nu i dessa tider! För jag vet att 1/4 ~ 25% av alla med mens kommer ha mens på skolavslutningen och om man har bal. Hade själv mens på min bal förra året, så vet hur det är. Kanske inte det mest roliga!


Man kanske har förberett och köpt en fin vit klänning och ni kanske kan tänka själv att man inte jättegärna vill ha en fin vit klänning under den röda veckan. Speciellt om man inte är så van med mensen ännu. Därör ska jag dela med mig av mina bästa tips och tycker ni jag glömt något supertips ni har så kommentera erat tips! :)


  • Ha en lite eller stor väska som du kan ha det du behöver i. Tamponger, bindor och alcogel? Vad du brukar vilja ha med dig.
  • Byt mensskyddet lite oftare än vad du vanligtvis gör för att vara säker på att det inte kommer läcka.
  • Använd dubbla mensskydd, tamponger + bindor så klarar du dig lite längre innan det är dags att byta. Dessutom kan du känns dig ännu säkrare.
  • Har du en tajt klänning och hade planerat att använda stringtrosor, så kan du det ändå om du har tampong. Eller så har Lindex bland annat trosor som heter "Sloggy invisible". Dessa är som på namnet "osynliga", fast det är inte string. Men de har inte synliga sömmar. Finns i svart, vit och hudfärgad.

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards