mensbloggen

Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Tecken på mens ~ Önskat inlägg

Av Mensbloggen - 24 juni 2013 10:36

Det är såklart olika för alla vilka tecken man får och i vilken ordning man får de, men här är några tecken på att mensen närmar sig - man är i puberteten.


  • Brösten börjar växa, börjar oftast som en liten knöl som kan ömma.
  • Man börjar svettas.
  • Får hår lite här och där.
  • Man får flytningar, oftast 1-2 år innan man får sin mens.
  • Växer mycket på en kortare tid.
  • Man blir bredare kring höfterna.
  • Du är superglad ena stunden men kan bli förbannad och ledsen 5 sekunder senare.
  • Lite ont i magen, under naveln.
  • Bruna flytningar.


 
 
Ingen bild

anonym

18 juli 2013 17:48

Hej! Kag har haft flytningar sen i julas typ, men i förrgår fick jag ljus brun flytning, men eller?
Sånt son jag har.
1: har bröst, anvönder sport top.
2: luktar illa under armarna ( använder deo)
3: hår där nere.
4: har flytningar.
5: växer ganska mycket nu.
6: mamma fick mens när hon bar elva är tolv.
7: har fått lite finnar.
8: kan vara ganska sur, åå dålig attityd.
Saker som jag inte har.
1: inge hår under armarna.
2: brukar inte ha ont i magen.
3: har inte nå riktigt gula finnar.
Tack för mig, åå är tacksam för svar.

Mensbloggen

18 juli 2013 17:51

Din mens är på väg! Bruna flytningar är ett förstadie till mensen, man behöver inte ha "uppnått" alla saker som ingår i puberteten innan man får mens. Kram :-)

 
Ingen bild

Jag

25 juli 2013 14:34

Jag har mens men ingen mensvärk... Däremot har jag väldigt riklig mens, och det är jobbigt i sig... :(

Mensbloggen

25 juli 2013 14:51

Så kan det vara! Kram :-)

 
Ingen bild

Anonym

7 januari 2014 19:43

Hej, jag tänke berätta lite om vad jag har:
Flytningar (nått år 1-2)
Hår där nere
Hår under armarna
Ont i magen
Humörsväningar
Finnar (några)
Är i puberteteten
Växer MYCKET
E den på G? Tacksam för svar :-)

Mensbloggen

8 januari 2014 07:52

Jodå den är på g, mensen ingår i puberteten! :)

 
Ingen bild

Anonym 2

13 januari 2014 21:24

Hej, jag läste kommentaren där uppe och jag har
•hår där nere
• hår under armarna
• har haft flytningar i ca. 1-2 år
• börjar få några finnar (märke tre nya idag!)
• svettas mycket (när jag rör på mig)
•är 12
• växer mycket
• kan få väldigt ont i magen ibland (te.x nu)
• Tror att jag har humörsväningar
Är min mens på G, om inte hur lång tid UNGEFÄR? Tack på förhand
Kram

Mensbloggen

13 januari 2014 21:37

Det låter som om den borde komma snart, har du haft en längspört? För mensen kommer ofta ganska snart efter längspörten? :)

 
Ingen bild

LillaMig

15 februari 2014 09:28

.Japp
.Ja
.Aa
.Haft det 1 år
.Nja lite har jag växt
.Inte direkt men lite grana
.Japp så är det väldigt ofta
.Aa och det gör jätte ont
.Lite gulbruna
så när kommer jag få min mens?

Mensbloggen

15 februari 2014 10:57

Svårt att svara på men den är på g och du är i puberteten! :)

 
Ingen bild

Hej

16 februari 2014 14:34

Jag har fått bröst(ca 70A-B)
Svättas!
Växer
Har lite hår under armarna
Haft flytningar i ca 3-4 år
Har hår på slidan
Haft bruna flytningar för snart 2 månader sen
Har ganska breda höfter
humörsvängningar!
har ont i magen dör nere då och då
Får lätt ont i ländryggen
Vad tror du

Mensbloggen

16 februari 2014 16:20

Jag tror mensen är nära tjejen!! Ladda med mensskydd så är du förberedd :)

 
Ingen bild

Anonymt

5 maj 2014 15:56

1, jag har haft bröst snart typ 2 år
2,jag har buggat svettas mer en för
3,jag har hår där nere men inte under arm hålorna
4,jag har typ haft flytningar i 3-4 år typ!
5,jag nä inte så mycket
6,japp har större höfter en för helt klart
7,ja jag kan vara glad enan sikunden men andra är jag super sur och irriterad
8,nja inte derekt
9,nop har tuna vita flytningar och i bland lite gul artiga är min mens på g?
Ps: min mamma fick det när hon var 13 som jag är nu fast hon fick det sista dan på sommarlovet snälla svara vill veta

Mensbloggen

5 maj 2014 23:33

Hormonerna i din kropp har helt klart börjat vakna till liv, så din mens är runt hörnet men hur nära kan jag inte svara på! :-)

 
Ingen bild

Anonym

29 juni 2014 22:57

Hej jag fyller 14 och har knappt bröst, nästan 65a, svettat mycket, jävligt med humörsvängningar, lite flytningar typ en gång varannan vecka, har börjat växa mycke, hår där nere
men inte under armarna, jag har inte haft mensvärk:'( vill verkligen ha mens, vet du ngt sätt man kan skynda på den? När tror du jag annars får den, har haft flytningar kanske 3 ggr?

Mensbloggen

30 juni 2014 01:04

Tyvärr så kan man inte skynda på mensen, den kommer när din kropp är redo!! Alla är olika :) Går inte för mig att säga när du får mens för det är så individuellt!!! :-) Fråga hur gammal din mamma var när hon fick sin mens!:)

 
Ingen bild

Mens älskaren

8 december 2014 20:48

Hej! Det du skrev där uppe med höfterna när dom blir bredare hur långt är det kvar till mens om man redan har flytningar/ könshår..:) snälla svara:)

Mensbloggen

8 december 2014 20:59

Finns inget svar på den frågan då det är väldigt individuellt :-)

 
Ingen bild

Nyfiken

8 december 2014 20:52

Var menas med länsspört? Hur mycket växer man på den tiden? Och hur lång tid?
När du växt en spröt hur långt är det kvar till mensen då cirka?

Mensbloggen

8 december 2014 20:59

En längdspört är då man växer mycket på kort tid. Hur mycket och hur fort är väldigt individuellt. Ett tips är att gå till Skolsyster på din skola och be henne att få se din längdkurva som hon har i datorn. När kurvan blir väldigt brant ser man att man har en längdspört och straxt efter kommer (ofta) första mensen! :-)

 
anonym

anonym

14 april 2015 13:52

Hej! Jag fyller 11 i år (4 juni!) jag svettas har bh 80aa har haft flytningar! Tyyp 2 månader! Men har fått lite bruna flytningar är detta normalt? ♥♥ svaar pliiis♥♥♥

http://hotmail

Mensbloggen

14 april 2015 16:53

Det låter som en början på mensen, men det låter helt normalt :-)

 
Ingen bild

Anonym

30 april 2015 10:43

• Jag har bröst
• jag svettas
• jag har hår lite här och där
• Jag har haft flytningar i ungefär 2 år och dom börjar bli mörkbruna nästan svarta
• jag har växt väldigt mycket
• mina höfter har växt lite
• jag har börjat få humörsväningar
• på senaste tiden har jag ont i magen ungefär under naveln

Är min mens på G? Tacksam för svar

Mensbloggen

30 april 2015 11:33

Låter som att din mens närmar sig!! :-)

 
Ingen bild

Anonym

20 maj 2015 13:22

Jag har

-bröst (eller vad man nu ska kalla det, kan ha 65aa
-börjat att svettas rejält
-har hår "där nere" men inte under armarna (det är som fjun) XD
-har haft flytningar ca ett år
-tror att jag växer mycket just nu
-har blivit lite bredare runt höfter
-humörskiftningar


Är mensen på väg?!

Mensbloggen

20 maj 2015 22:39

Det är inget som går att svara på hur gärna man än önskar veta. Men du har ju helt klart tecknen och det visar att dina hormoner är på g och då också mensen. Men NÄR det är något tiden får visa :-)

 
Ingen bild

Anonym

6 november 2016 21:50

• har knappt hår under armarna
• men jag har hår där nere
• svettas mycket
• får ont ibland i magen
• flytningar får jag ibland
• knappt bröst

Jag är fjorton år och har verkligen inga tecken på att jag kommer få min mens snart känns det som, är det så? Jag är jätte orolig

Mensbloggen

18 november 2016 23:17

Tycker inte du ska oroa dig, alla är olika och utvecklas olika. Snart har du din mens också, tiden går fort!! :-)

 
Ingen bild

En undrande tjej.

7 juni 2018 15:16

Jag är en tolvårig tjej som inte har fått sin mens än. Jag har flytningar ibland som är vit/gulaktiga och har ibland ”mensvärk”, har börjat svettas ganska mycket och fått bröst. Använder bh 65 A. Hår mellan benen och i armhålorna och har ibland humörsvängningar. Vet inte om jag växt särskilt mycket på sista tiden. Mina höfter har växt lite och rumpan också. Snälla svara när ni/du tror jag får min första mens! Skulle bli jätteglad för Svar!!

Mensbloggen

11 juni 2018 20:20

Kan inte säga det, alla är jätteolika tyvärr :) Fråga din mamma hur gammal hon var, är oftast det närmast svaret man kan komma (men inte alltid det stämmer heller)

 
Anonym

Anonym

20 januari 2020 16:32

Hej jag är 11 år gammal. Känner mig värkligen redo för min mens. Här får du en liten lista på saker jag har

1 hår där nere (men bara väldigt lite under armarna)
2 flytningar!!även bruna
3 bröst vet inte riktigt men mer en ett år iallafall
4 har finnar
5 mycket humörsvängningar
6 ont i magen rätt så ofta( under naveln)
7 breda höfter
8 mamma fick det ca 13 år men jag är mest lik pappas sida och hans släkt fick det typ i 4:an
9har växt rätt så mycket typ 8cm (har kollat hos skolsköterskan)
10 e socker sugen!
Tror du min mens e på G
Tror du jag kommer få den väldigt snart

Är jätte jätte jätte tacksam för svar ❤️❤️❤️

http://Mensbloggen

Mensbloggen

6 maj 2020 14:20

Finns ingen som kan svara på det tyvärr MEN du är garanterat i puberteten så förhoppningsvis får du din mens snart :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards