mensbloggen

Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av Mensbloggen - 8 augusti 2013 14:08

Som ni kanske vet så försöker jag ta mig tid att svara på varenda kommentar, fråga och önskemål som trillar in! Så därför ska jag skriva ett inlägg om hemlängtan som någon önskade mig att göra! :)


Jag tror alla någon gång längtar hem. Jag vet att när jag vairt ute och fartit en längre tid så saknar jag det där trygga hemma och för att inta nämna min säng. Jag tror att alla saknar olika saker, man kanske saknar familjen om man reser utan de eller något annat... Jag tänkte här dela med mig på några tips jag kommit på som hjälper mig samt några jag googlat mig fram till!



  • Mitt absolut bästa tips som jag alltid använder mig av. HA NÅGOT ATT SE FRAM EMOT! Boka in något du vet att du kommer gilla och uppskatta. Kanske ett biobesök på årets stora film eller ett härligt avkopplande besök på spat eller nöjesparken i närheten där du befinner dig. En härlig picknick med de härligaste människorna i omgivningen. Eller lite tid för dig själv, kanske göra en ansiktsbehandling. Eller varför inte en resa?
  • Stäng inte in dig, var social och träffa folk även om du inte känner någon. Gå ut på stan, parken, gymmet, grannen m.m... Det hjälper, då får du tankarna på annat.
  • Kolla inte på gamla bilder, det kommer väcka minnen och din hemlängtan kommer bli större.
  • Berätta för människorna du är med nu hur du känner!


Jag hoppas dessa tips kan vara till någon nytta för er! Kom ihåg att ge inte upp, ge det tid. Oftast blir ens hemlängtan bättre när man omger sig med goa människor!




Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards