mensbloggen

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2013

Duscha med mens på idrotten

Av Mensbloggen - 13 augusti 2013 10:45

Att duscha på gympan med mens behöver inte alls vara så klurigt eller svårt. Det finns lösningar för det mesta här i livet! :) Innan man går in i duschen så gå på toa och ta bort bindan eller om du har tampong låt den sitta kvar till efter duschen. Har man tampong så kan man antingen knöla ihop snöret till en lite boll och knöla upp eller dra snöret bakåt mellan skinkorna. Har man binda så tar man som sagt av den innan och går sedan mot duschen och duchar. Sedan sätter du bara på en ny binda igen eller om du har ett bara rena trosor som du satt i bindan i förväg.


Det kommer inte rinna blod i duschen som man kanske kan tro. Man kan alltid "testa" i duschen hemma så vet man!  Ni ska också komma ihåg att även om det syns lite om man verkligen är uppmärksam så kommer inte era klasskamrater vara lika uppmärksamma. För vem står och stirrar på den andra i duschen?



 
 
Ingen bild

jonna

13 augusti 2013 20:50

Tack! Det inlägget hjälpte väldigt mycket!

Mensbloggen

13 augusti 2013 23:59

Vad glad jag blir!!! :))

 
Ingen bild

Anonym

14 augusti 2013 10:46

Hej! Bara för några dagar sen så skulle jag byta trosor för att jag skulle ut med en kompis. Då såg jag att jag hade fått en stor röd fläck i trosan. Tänkte inte så mycket mer på det och bytte trosor bara. Men sen när jag gick på toa igen så hade jag en ännu större röd fläck! Jag tog en binda för säkerhets skull, men då vart det inte rött i bindan? Det vart mer brunt. När jag torkade mig var det rött, men inte i bindan? Vad är de??

Mensbloggen

14 augusti 2013 12:32

Det är början på din mens!! Kram :-)

 
Ingen bild

Rädda haren

14 augusti 2013 14:48

Hej! Igår fick jag min fösta mens! Då var den röd! Men idag är den brun? Är det något fel? Kram

Mensbloggen

14 augusti 2013 15:24

Nej, mensen blir brunare när man blöder mindre oftast! Kram :-)

 
Ingen bild

Anonym

16 augusti 2013 10:52

Ibland kommer det mycket blod i stjärten när jag har mens. Alltså efter toabesök o liknande

Mensbloggen

16 augusti 2013 11:09

Torka dig med papper! :-)

 
dessie

dessie

31 augusti 2015 18:56

hej asså ja undrar om du typ har nått tips på vad ja ska säga för att inte behöva va me på idrotten i skolan imorrn? (Mens)

Ja vill helst inte vara me så snälla om du har några råd om vad ja ska säga för att slippa💋

http://Har ingen

Mensbloggen

1 september 2015 03:13

"Glöm" ta med dina gympakläder och ta inte med de :-)

 
Ingen bild

Linnea

1 februari 2016 16:17

Imorgon (Tisdag) så ska jag ha idrott och idag startade jag min mens! Jag använder tampong och innan på gympan så har jag duschat hemma efterssom de é sista lektionen!! Men nu får ingen duscha hemma och jag själv tycker det är ofräsch att ta på sig jackan när man är svettig+att jag gärna vill stanna kvar i idrottshallen med mina kompisar!!
Så imorgon tänkte jag duscha i privatduschen (kompisarna kommer märka att jag har mens för jag duschar alltid med dom tillsammans) och jag kommer gå in i duschen och duscha men jag undrar om det fins en chans att tampongen börjar läcka medans jag väntar på min tur?? Jag brukar byta tampong ca 11.30 denna dag och, och sedan går ner till idrottshallen! (13.00 slutar idrotten) Kommer jag klara mig utan att det läcker?!🤔

Mensbloggen

2 februari 2016 04:13

Nej tampongen lär inte läcka under den kort stunden :-) Förlåt för sent svar, men hoppas det gick bra!!!

 
Ingen bild

Linnea

13 mars 2017 20:03

Jag har inte fått min mens!Men jag undrar hur vet man när man börjar få det?

Mensbloggen

19 mars 2017 20:39

Ofta mensvärken och rosa flytningar är tecken på att mensen kommer :)

 
Ingen bild

Anonym

16 juni 2017 00:34

Hej! Jag fick min mens igår och undrar om jag kan använda tampong idag då jag testade men fick bara upp spetsen för att den var för torr men eftersom att jag blöder jättemycket så blev hela spettsen fylld av blod på ca 5sek hur ska jag göra för att få upp den ? Och hur länge kan Msn ha den i slidan ?

Mensbloggen

16 juni 2017 01:14

Ja visst kan du testa tampong, bara att följa instruktionen som finns till i varje ask. Tryck först rakt upp sen snett bakåt. Ha den inte inne i mer än 8h, men jag brukar ha runt 4h.. beroende på hur mycket man blöder :)

 
Ingen bild

Anonym

1 oktober 2017 22:57

Hej! Jag undrar hur man gör när man ska duscha på idrotten när man har mens (måste duscha efter idrotten, vågar inte använda tampong, vill inte att alla ska märka att jag har mens) vill gärna ha svar snabbt då jag har mens nu och har idrott imorgom

Mensbloggen

7 oktober 2017 18:45

Gå på toan innan duschen bara, det syns verkligen inte. Blodet blandas ju ut med vattnet, bara att testa hemma i duschen hur mycket du ser :)

 
Ingen bild

Anonym

14 februari 2018 22:34

Jag vågar inte duscha när jag har mens är rädd för att det ska Droppa blod överallt snälla hjälp!! Och finns det något som är bra att veta när man duschar med mens??

Mensbloggen

18 februari 2018 14:40

Det kommer rinna ner i avloppet, så gör ingenting

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards