mensbloggen

Alla inlägg den 10 oktober 2013

Av Mensbloggen - 10 oktober 2013 09:00

Varför ska vi alltid jämföra oss med alla andra i vår omgivning? Och varför ska vi anpassa oss och sträva efter samhällets ideal? Varför, när vi kan vara oss själva? Alla har säkert något komplex och har du inga komplex så var stolt! Någon vill ha större börst, någon vill ha mindra bröst, någon vill bli längre, någon kortare, någon vill bli av med sitt lockiga hår och någon som har lockigt hår vill ha ett rakt hår. VI BLIR ALDRIG NÖJDA.


Du kan drömma om allt du vill ha om du vill, men vart kommer du på det? Det är inte direkt så att du nästa morgon kommer vakna upp och drömmarna har gått iuppfyllelse. Lägg inte ner din energi på massa onödigt, arbeta med vad du har så att säga! Du kan inte få allt du önskar här i världen. Medans någon stackare drömmer om rent vatten och mat och en säng att sova i och kanske att få gå i skolan, så drömmer du om att få den senaste mobilen, få dina bästa väns snygga lockar i håret...




Jag vet själv att jag hade en hel del komplex och var den där osäkra tjejen i klassen. Däremot tror jag inte jag någonsin uppfattast som det även om jag var det på insidan. Däremot nu är jag stark på insidan, jag har haft branta backar, jag har nått dalar men jag har också klättrat uppför dessa backar och kollat på utsiikten. Jag kan inte säga hur jag byggt upp mitt självförtroende och självkänla, för jag tror det är olika för alla. Men för min del så sluatde jag bara bry om andras åsikter, för vad gör de mig? Det kanske låter konsitgt hur man bara slutar bry sig, men det funkade för mig. Däremot kom ihåg att det är inget som sker över en natt! - Viktigt att ha i bakhuvudet!


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards