mensbloggen

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Mensbloggen - 15 oktober 2013 16:48

2 inlägg i 1


Tankar & Åsikter

Jag tycker det är lite orättvist. Varför ska vi behöva lägga ner pengar på bindor och tamponger, pengar som inte killar behöver spendera utan som de kan lägga på något roligare. För hur kul är det att lägga pengar på mensskydd egentligen? Skittråkigt tycker jag, betala för något man egentligen skulle vilja skippa - hela grejen. Nu har jag suttit och räknat ut vad mensskydd kommer kosta under en kvinnas "livstid", om vi antar att hon har mens mellan 15-50år och spenderar 55kr/månaden på mensskydd. Jag får då fram det till ca 23 000kr plus/minus. Ganksa sjukt, men tänk oxå om alla skulle sluta använda mensskydd?! Usch, tänk alla säten på tåg/bussar, kläder, sängen... Nä det går ju inte. Detta är bara en fundering hos mig - bara för oss kvinnor att gilla läget helt enkelt - nothing to do.


Priser

Speaking of... Vad kostar bindor & tamponger? Det ska jag snart berätta. Såklart varierar det om olika märken, vissa är billigare än andra. Ett vanligt paket bindor från Libresse kostar runt 25kr och en vanlig tampongask (Ob) kostar runt 25kr as well. De mer "kända" märkerna som finns i alla affärer ligger runt detta pris medans affärer kan ha sitt eget märke så är det oftast lite billigare. Apoteket har också billigare storpack!


Bildkälla

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards