mensbloggen

Direktlänk till inlägg 23 december 2013

Inskickad Menshistoria

Av Mensbloggen - 23 december 2013 19:06

Menshistoria från läsare:

Hejsan svejsan, tänkte berätta om när jag fick min mens. Jag hade börjat sjuan, 23 Augusti 2013.
Klassen var på utflyckt för att vi skulle lära känna varandra. Vi var i en skog i stekhet sol och alla hade shorts. När jag kom hem den dagen var jag skittrött. Jag kände att det var kladdigt i trosan. Tänkte såklart att det var en ovanligt stor flytning. Så jag gick in på toaletten och trosorna var nerdränkta med blod. Det var ett under att det inte läkt igenom shortsen. Mamma var inte hemma så jag visste inte vad jag skulle göra, jag ville absolut inte berätta det för pappa. Jag satt på toaletten en lång stund och lade sedan papper i trosan. Sedan lade jag mig i sängen och skicka ett sms till mamma. Sedan somnade jag och när mamma kom hem hade hon köpt bindor och trosskydd.  Var jättejobbigt första och andra gången men nu känns det normalt. Fortfarande jobbigt såklart men finns ju inget att göra! :)

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Hon som vill ha tillbaks sin mens

25 december 2013 02:23

Hej! Jag är 12 år och fick min första mens i början av augusti och jag hade den i 2-3 dagar sedan fick jag mens i början av September i 2-3 dagar. Sen har jag inte fått den sedan dess. Det har alltså gått oktober, november och december sedan jag fick min mens! Är jätte orolig så är väldig tacksam för svar! Btw jag är oskuld så kan inte vara gravid

Mensbloggen

25 december 2013 13:49

Du kan vara lugn, den är oregelbunden och det är fullt normalt! Så är det för de flesta mer eller mindre, jag själv fick vänta i 6,7 månader på min andra mens! Det är inte ovanligt!! Kram :-)

 
Ingen bild

Hon som vill ha tillbaka sin mens

25 december 2013 13:50

Hur länge kan det dröja tills min mens kommer igen?

Mensbloggen

25 december 2013 19:51

Oj jättesvårt att svara på, den kan komma näste vecka eller i vår... Men ha mensskydd i väskan så är du redo! Kram :-)

 
Ingen bild

Anonym

25 december 2013 19:14

Hejsan hoppsan, jag fick min första mens idag... Ungefär hur länge har man mens första gången? Vet att det kan variera och så men ja. ;)

Mensbloggen

25 december 2013 19:51

Den första mensen är (oftast) inte så länge, kanske bara några få dagar! Men den kan vara längre också. Kram :-)

 
Ingen bild

Anonym

2 januari 2014 17:27

Min första mens var i en vecka..

 
Ingen bild

Anonym

5 februari 2014 20:30

Hej jag är en 01a som fick min första mens igår, 4 feb, jag använder tampong för det känns bäst, men jag har inte så värst ont i magen, Men frågan är, Jag vet inte när min mens slutar eller när den börjar :( tack för svar

Mensbloggen

5 februari 2014 21:56

Det kan vara svårt att veta eftersom mensen kan vara oregelbunden i början. Men en regelbunden mens så räknar man ca 28 dagar framåt från mensens FÖRSTA dag. Vissa har turen att slippa mensvärken! :) Mensen håller på i ca en vecka plus/minus. Kram:)

 
Ingen bild

vill ha mens, igen!

10 mars 2014 20:55

Hej, nu är det så att jag väntat å väntat I 6.5 månader på min andra mens och vill veta vart den tagit vägen. Jag tränar inte så mycket är varken stressad eller bytt livsmiljö, så vad är det? Kan du (om du vill/kan) förklara för mig vad de e som på går och VARFÖR den är oregelbunden? Även fast jag vet så längtar jag mycket till att få den igen! Som alla andra tjejer, någon gång I månaden ha en anledning till att vara sur och bara vara inne på rummet och äta choklad + att min mamma fortsätter fråga om jag fått den igen och är pinsamt att säga nej...snälla hjälp, vill bara vara normal!

Mensbloggen

10 mars 2014 21:03

Den är bara oregelbunden vilket är normalt även om det är jobbigt att inte veta. Det beror på att äggstockarna inte riktigt vaknat helt ännu. Du är inte ensam:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards