mensbloggen

Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Mensbloggen - 10 januari 2014 19:00

Vissa blöder mer och vissa mindre, that's how it is. Det här är riktat till er som blöder lite mer eller ni som inte haft mens så himlans länge.


Det första jag vill ta upp är olyckor. De har säkerligen hänt alla med mens någon gång, för mig har det hänt flera gånger... Mitt första tips är då att om man inte är så säker på sin mens (ännu) så undvik vita byxor den veckan, för mig är det något JAG aldrig har under veckan, även fast det var länge sen en olycka hände... Men personligen tycker jag det känns otryggt. För er som inte haft mens så länge och känner er osäkra så kan mörka byxor, gärna svarta göra så att ni känner er bättre till mods, för på svarta byxor syns knappt mensfläckar. Det andra tipset jag har är att ha nattbindor på natten för att undvika fläckar på lakanen.


Sen vill jag också ta upp... när olyckan väl är där:

- På byxorna? Gå på toan, byt bindan och knyt en tröja runt midjan. Har du ingen tröja be att få låna en kompis du litar på och berätta om incidenten. (Trevligt om man tvättar tröjan innan kompisen får tillbaks den även om den är fläckfri).


- Fläck i trosan (på tyget)? Ju snabbare du tar tag i det, desto enklare att få bort fläckan. En regel som alltid gäller. Spola upp handfatet/diskhon med kall vatten och i med tvål/tvättmedel och trosorna, låt de ligga i en kvart kanske ocg gnugga försiktigt sen. 


- På lakanet? Samma som trosorna, tänk på att inte stoppa hela lakanet i hon utan bara delen där fläcken är - underlättar lite.


Efter du har "tvättat för hand" lägg i tvättmaskinen och kör som vanligt, har inte fläcken suttit allför länge så går det bort i tvättmaskinen! 



Mens · Tips

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards