mensbloggen

Alla inlägg den 14 januari 2014

Av Mensbloggen - 14 januari 2014 17:20

Jag är en som haft oturen att få käsnlig hud och för mig innebär det "problemhy" med pormaskar och finnar... Jag har gått till hudterapeuter (dvs. experter på det området) och har därför en del information som ni kanske inte vet. Jag tänkte dela lite med er för jag vet att jag är långt ifrån ensam.


- Köp inte dina ansiktsprodukter på Apoteket: Detta gäller er med problemhy, har du inga problem och använder dessa produkter så fortsätt eftersom du inte har några problem... Men har du problem så är det inget jag rekomenderar, och inte heller min hudterapeut. Jag ska förklara varför, för många tror Apoteket är bra och varför ska man inte tro det. Jo det är nämligen så att deras produkter innehåller alokohol, vilket torkar ut huden. Visst kan fungerar det att torka ut finnarna på kort sikt, men på långsikt försämmras det. För huden blir uttorkad och börjar istället producera mer talg än tidigare = mer pormaskar och troligen finnar. Så unvik alkohol i dina ansiktspordukter, vilket Apotekets produkter har. Jag rekomenderar affärer som Häslokost, Life m.fl Dessa har bra produkter utan konstiga ämnen utan 100% naturligt (från naturen och växter och utan alkohol, parabener, slikoner m.m)


Kläm inte dina finnar: Oftast blir infektionen bara värre, om finnen är gul så klämm ut varet och sluta när det kommer blod. Var då noga med rena händer eller ta papper/tops. 


- Peta inte i ansiktet med smutisga händer: Finnar är faktiskt bakterier, vilket man kanske inte tror. Så undvik peta i ansiktet om du inte har rena händer.


- Ha inte smink hela tiden: Vila huden ibland och använda gärna mineralsmink, som andas. Till exempel p¨å sådant smink är I.d Men finns andra märken också!


- Kosten: Jag tror att man inte bara kan påverka huden inifrån, för trots allt så är det inifrån "problemen" kommer mestadels. Så äta inte bara sötsaker, äta frukter och grön.



Läs mer (väldigt bra information!)


Till exempel på 100% biologiska produkter och ekologiska är Dr Hauschka och Secuvie som finns i hälsoaffärer. Visst det kostar mer än på Apoteket, men huden mår bättre. Kostar kanske runt 200kr lite olika. Men fråga där! 


   


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards