mensbloggen

Direktlänk till inlägg 22 februari 2014

Olika typer av mensskydd

Av Mensbloggen - 22 februari 2014 01:30

Här tänker jag rabbla vilka mensskydd som finns på marknaden idag dvs. vilka ni har att välja på. Skriver lite kort om de olika. Sen är jag liten nyfiken, Vilken av dessa skulle du föredra? (du som inte har mens) eller Vad använder du för mensskydd? (du som har mens). Lämna gärna en kommentar med ditt svar :)


Kan även tillägga att om ni vill läsa mer om just mensskydd så ta en titt under kategorin "Mensskydd," där även detta inlägg kommer att hamna!


Bilderna/collagen nedan är gjorda och ihopsatta utav mig, jag äger inte rätten till bilderna i men jag har skrivit texten.


 


   



Länkar:

Bindor och tamponger (engångs) finns i alla mataffärer.

Tygbindor (Trosskydd i tyg, också återanvändbara)

Ekologisk tampong

Menskopp


 
 
Ingen bild

Kajsa

22 februari 2014 22:50

Har hånglat med en kille på min skola på två fester. Det är bara det att han har flickvän (som också går på skolan). Jag mår så dåligt över detta. Så jobbigt att se henne varje dag i skolan. Och jag tror med att jag börjar då känslor för honom o han har sagt att han tycker om mig, men varför har han kvar sin flickvän då? Känner mig som en stor idiot. Han eller jag ångrar inget men han vill att vi håller det mellan oss. Vad ska jag göra?

Mensbloggen

23 februari 2014 18:32

Jag tycker du ska sluta hålla med denna kille så fort som möjligt om han inte skulle dumpa sin nuvarande tjej.. För risken är stor att han bara utnyttjar dig nu för det verkar inte som han tänkt göra slut med sin nuvarande tjej?

Om han tyckte om dig på det sättet så skulle han göra slut med sin tjej, vilket han inte har gjort?! Så släpp honom för du du kommer bara få mer känslor och i slutändan är det du som kommer bli sårad isf. Kram:)

 
Ingen bild

Kajsa

1 mars 2014 19:54

Jag igen. Igår skrev han att han verkligen gillade mig och att han ville dumpa sin flickvän men inte vågade. Var rädd att såra henne. Och att han gillade nig bara gjorde allt värre. Men hur ska jag ta det? Utnyttjar han mig? Det verkar inte så men är han verkligen så rädd för att såra henne? Isåfall skulle han ju inte varit otrogen..?

Mensbloggen

1 mars 2014 21:53

Jag tycker du ska hålla avstånd så länge han är tillsammans med tjejen, för det är inte sjysst mot tjejen plus att du blir sårad. Om han vill vara med dig så får han helt enkelt göra slut med sin tjej. Det måste man kunna göra och ta om det är värt det!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards