mensbloggen

Alla inlägg den 28 februari 2014

Av Mensbloggen - 28 februari 2014 13:45

Först och främst observera att det kan vara "prutt" eller en brunaktig flytninga, flytningen är mycket länge fram - typ mitt i trosan. Är fläcken längre bak så kan det vara ..prutt. Så tänk på det!


Bruna flytningar innehåller blod därav färgen, men det är ganska lite plus att blodet är "gammalt" när det är mörkt (brunsvart) eftersom det har hunnit koagulera, dvs "stelna". Jämför det med att du får ett litet sår på handen, i början är det blod men ju längre tiden går desto mer stelnare tills det slutligen blivit en mörk (brun-nyans) sårskorpa.


Innan man har fått sin mens så kan man få brunaktiga flytningar och det innebär att mensen är på väg, för flytningen innehöll ju blod om än lite. Men bli inte orolig om det inte kommer igen på några månader för det kan ta lite tid för kroppens äggstockar att vakna. Sen kan vissa få bruna flytningar mellan sina mensperioder och då kallas det för mellanblödningar, det kan ha flera olika orsaker... Vissa får lite brunaktiga flytningar när de har ägglossning.



Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards