mensbloggen

Alla inlägg den 1 april 2014

Av Mensbloggen - 1 april 2014 17:01

Nu har du som är bosatt i Göteborgsområdet chansen till gratis tamponger, utan att behöva göra något alls tillbaks. Detta kan bli möjligt tack vare en ny sida vid namnet www.freeperiod.se. Men för att det ska ske behövs eran hjälp :) Det behöver bli 3000 registrerade prenumeranter på sidan innan det kan "dra igång på riktigt". 


Tyvärr så är det bara personer i Göteborgsområdet som kan registrera sig än så länge. (Men deras plan är att kunna skicka ut tamponger till hela Sverige). Du behöver också ha fyllt 16 år för att kunna registrera dig detta pga. lagen om direkt reklam. Annars är det fritt fram att registrera sig!!


Är du inte bosatt i Göteborgsområdet så kan du hjälpa till att sprida detta vidare i alla fall, för desto fler som hjälper till desto snabbare kommer det gå och spridas till fler orter än Göteborg. Så gilla deras facebooksida och spriiiiid!


Måste tillägga vad jag tycker är extra bra med denna sida freeperiod.se är att tanken är att man får en ask med 24 tamponger varje månad till skillnad från liknande företag som endast ger ut 8 tamponger/månad, stort plus från mig. Tycker ni ska spana in deras sidor :)

 

http://www.freeperiod.se/

https://www.facebook.com/freeperiodse


  

Av Mensbloggen - 1 april 2014 09:30


 



 

Vanliga tecken på att mensen är nära?

Allt som ingår i puberteten in princip. Så som hår, flytningar, brösten börjar växa, du växer mycket på längden m.fl


Vilken bh storlek hade du när du var 12-13 år?

Jadu hade inte ens bh när jag var så gammal och behövde det inte heller. Skulle jag haft bh så skulle det säkerligen varit AA typ.


Hur gammal var du när du fick mens och hur reagerade du?

Jag var 14 år och satt på toan och blev helt skakig och visste inte vad jag skulle ta mig till. Blev livrädd på riktigt, var dessutom ganska oförberedd skulle jag säga.


Tecken på puberteten?

Ungefär som den första frågan, brösten blir ömma och börjar växa, man får flytningar, växer, man börjar svettas, får hår och mensen såklart m.fl


Vilken är den älsta åldern någon någonsin fått mens vid?

Oj vilken svår fråga, har ingen aning. Tror inte heller det finns någon statistik på det. Men det finns ju de som aldrig får mens av medicinska skäl eller de som har ätstörningar kan få mensen senare eller inte alls om det är illa.


Vem är du som skriver? Vad heter du?

Jag är jag hehe. Nej men mitt namn är Emma, 18 år.


Varför bloggar du? 

För att jag vill kunna hjälpa, kan ganska mycket om ämnet eftersom jag har en del egen erfarenhet och stött på en del "problem" själv om mensen - men tagit mig igenom det!!


Hur blev din blogg känd? Hur lyckas man?

Hm, är min blogg känd? Det skulle jag kanske inte påstå, jag tycker i alla fall inte det :) Roligt att du uppfattar den som det dock!


Tjänar du pengar på den här bloggen?

Nej.


Tycker du man ska vara rakad "där nere?

Jag tycker man ska vara det man är bekväm med och trivs i och strunta i någon annans åsikter för det är din kropp och du som bestämmet över den.



Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards