mensbloggen

Alla inlägg den 17 april 2014

Av Mensbloggen - 17 april 2014 18:21

En lite påskhälsning från mig att du är perfekt precis som den du är. Låt ingen försöka intala dig något annat, stå på dig och ta inte åt dig. Jag vet att det låter så himlans lätt när man bara läser på en skärm men faktum är att när man väl hamnar i en situation när någon försöker trycka ner en så är det inte så himla lätt som det låter. Det är inte lätt att alltid stå på sina ben när de bara vill vika sig.


Jag hade en kompis för flera år sen... Hon var snäll i de flesta fall, men ibland märkte jag verkligen hur hon försökte att trycka ner mig, för att hon skulle känna sig bättre? eller vad vet jag... Har inget exempel just nu, men det kunde vara enkla kommentarer som hon bara skulle "vara bättre på" eller allmänt få mig att känna mig sämre, skulle jag beskriva det. Däremot är jag en som i de flesta fall inte tar åt mig. Ärligt talat ska jag skriva min sanning vad jag tänkte, och det är så jag alltid tänker om jag hamnar i liknande situationer eller ser någon annan. Nämligen att stackars (den som säger det), den kan inte må bra om den måste sänka andra personer för att känna sig bättre... Jag tror det kan ligga något i det faktiskt...Idag umgås jag inte med den personen längre, jag villa vara omgiven av snälla människor som gör allt för att lyfta mig och detsamma gör jag för de. Win win!


Nu svamlade jag iväg igen, helt osammanhängande och personligt typ. Men ärligt talat vad jag vill få sagt med det här inlägget är att du är perfekt och om någon försöker trycka ner dig, don´t let them. Ingen blir nedtryckt utan att tillåta det!! Så stå på dina sköra ben men låt de inte vika sig. Bygg de starkare och lämna dina "vänner" som trycker ner dig. De förtjänar ingen som dig, och du förtjänar bättre. :) GLAD PÅSK!

 

 

 


Ni får jättegärna kommentera förslag på inlägg ni önskar mig skriva.


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards