mensbloggen

Direktlänk till inlägg 30 maj 2014

Ny tampong från Ob

Av Mensbloggen - 30 maj 2014 11:45

Jag tror inte det är jag som är efter, men har ni sett ob:s nya tampong? Ob pro comfort night!! 

Tyckte det lät intressant, en tampong specialgjord för att användas på natten. En tampong med vingar, aldrig hört talas om det, men varför inte? Bindorna har ju vingar så varför inte tampongerna?! :)


När man blöder så vecklar vingarna på tampongen ut sig efter din indivuduella kroppsform, vingarna leder sen mensen in i tampongen - fångar upp blodet. Höljet är silktuch vilket ska göra det enkelt att föra in och ta ut. Tampongen finns i normal storlek, 3 droppar och super storlek, 4 droppar.


Någon som har hunnit testa denna? Vad tyckte ni? :) 


Vingarna som vecklas ut

 


   

 
 
Ingen bild

Sara

1 juni 2014 16:43

Tycker du att man kan ha en svart klänning på sin skolavslutning? :)

Mensbloggen

1 juni 2014 23:21

Yes why not?! :-) å kanske några fina smycken till? Eller färgglada skor? :))

 
Ingen bild

Anonym tjej!

3 juni 2014 07:18

Hej! Jag har några frågor som jag undrar om du kan svara på.

1. Nästan alla tjejer i min klass har bh förutom jag o några andra. Min kompis har bh och hon har mindre bröst än mig. Hennes mamma gillar att shoppa med henne på stan o de kan prata om sånt lätt. Min mamma & jag däremot pratar inte om sånt som bröst,puberteten och mens mm. Jag tycker det är pinsamt att byta om eftersom att använder topp och att brösvårtorna oftast syns igenom linnet. Jag använder sportbh på gympan, och det var mamma som köpte den åt mig. Så min fråga är hur man kan fråga sin mamma om man får börja med bh.

Nästa fråga är om det är normalt att ha flytningar varje dag hela tiden och ungefär hur länge man har det innan mensen kommer. PS. Ska börja 7:an efter sommarlovet & har haft flytningar sedan hösten 2012. Skulle bli jättetacksam om du svarade på frågorna i ett inlägg.

 
Ingen bild

Kajsa

4 juni 2014 06:58

Hej! Alltså jag försökte sätta i min första tampong idag. Det gick inte alls bra, det gick inte alls överhuvudtaget faktiskt. Jag fattade inte vart det skulle sitta trotts att jag hade spegel, det fanns inte något ställe tampongen kunde komma in på trotts att jag hade miniversionen. Jag försökte och lirkade men det gick inte. Jag vill inte stoppa in ett finger eller något innan heller. Det tog liksom bara stopp och jag försökte ändra riktning och jag ville verkligen ha det för jag behöver lära mig snart då binda inte alltid funkar så bra på mig. Hur ska jag göra? varför går det inte? Nu känner jag mig lite konsig där nere efter att ha pillat runt så mycket. ÅH, jag blir besviken, jag önskade det skulle gå enkelt bara!

Mensbloggen

4 juni 2014 12:12

Fortsätt försöka!! :) Ge inte upp, det går med lite tålamod. Däremot rekommenderar jag att man testar med fingret först för jag tror det underlättar (gjorde det för mig iaf), man vet var hålet är och man vet hur det "svänger".

Hålet sitter mitt under, bakom kisshålet. Fast egentligen är hål fel ord tycker jag det är mer som en öppning. Kram :)

 
Ingen bild

Sofie

4 juni 2014 06:59

hur får man enklast bort mens från lakan osv?

Mensbloggen

4 juni 2014 12:09

Ta tag i det så fort som möjligt så att det inte hinner torka fast, för låter man det vara och väntar kan det bli väldigt svårt att få bort.

Men är det "färskt" så är det enklaste att lägga den delen i blöt i ljummet/kallvatten och ha i lite tvättmedel i vattenhon ett tag och sen gnugga försiktigt om fläcken fortfarande är kvar. Man kan också testa galltvål, brukar vara effektivt på envisa fläckar!! Men som sagt tar man tag i det på en gång så är det inga problem :)) Du kan kolla länken http://mensbloggen.bloggplatsen.se/2013/04/07/9700394-mensflackar-gar-bort/

 
Ingen bild

Anonym

5 juni 2014 15:43

Hej! Jag fick min första mens förra tisdagen alltså den 27 maj å ja har fortfarande mens fast de typ ha gått ca 9 dagar å nu undrar jag hur länge man kan ha mens egentligen? De börjar bli lite småjobbigt nu... Vanligtvis har man väl ca 3-5 dagar sin mens eller? Kommer det alltid vara såhär för mig elr är det bara nu första gången? Tack gör en super bra blogg! Kraaam!!!

Mensbloggen

5 juni 2014 17:20

I början så kan mensen vara ganska oregelbunden vilket är normalt. Normalt sätt blöder man i ca 5-7 dagar +/-. Men eftersom du precis fått mens så är den lite mer oregelbunden, det är inget fel!! :) Tänk på att äta järnrikt!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards