mensbloggen

Direktlänk till inlägg 15 september 2014

The Period Tag

Av Mensbloggen - 15 september 2014 20:30

Ni kanske har sett eller inte har sett? Men det är många, speciellt på youtube, som gör tags av olika slag. Kom hur som helst till en "The Period Tag" och tänkte varför inte göra den här i bloggen?! 12 st frågor om mensen helt enkelt som man svarar på skriftligt eller på film. Jag taggar er alla vidare som känner för att göra denna tag i er blogg eller på eran youtube kanal. :) Länka gärna här under i kommentarerna om du bestämmer dig för att göra tagen.


1. När fick du din mens? (datum)

Just specifikt datum vet jag faktiskt inte, men 4 år sedan ungefär.


2. Var var du när du fick din första mens?

Jag befann mig i ett hotellrum ute i Europa, vaknade en morgon där och kände att det bara rann så fick rusa till toaletten. Var inte alls beredd på att den skulle komma då och den skulle inte kunnat kommit mer lägligt (ironi). Ni kan läsa min första mensen historia HÄR.


3. Var du förberedd inför mensen?

Nej verkligen inte. Hade några bindor man fått från skolan och några jag tagit från mamma just in case. Tror dock aldrig jag hann förbereda mig för känns alltid som att det är något alla andra går igenom men inte jag. Såklart visste jag ju innerst inne att jag förr eller senare skulle få mensen men inte just då. Trodde alltid att det var något som skulle komma sen. Men tillslut blir ju "sen" till ett nu!


4. Vad var den första produkten du testade? (mensskydd)

Binda testade jag först, normal med vingar.


5. Vad använder du för mensskydd?

Binda och tampong.


6. Favorit mensskydd (märke och sort)?

Hm.. Svårt då jag gärna testar nya. Men mina go too är nog ändå Libresse med vingar och ob normal.


7. Mindre omtyckta mensskydd? (märke och sort)

Jag personligen är inte så förtjust i Always bindor då jag tycker att översta lagret släpper från plasten de gånger jag testat. Men det är min åsikt, kanske fungerar bättre för någon annan.


8.  Hur beskriver du din mens? (lite, normal, riklig..)

I början hade jag extrem riklig men nu skulle jag säga lite över normal.


9. Har du någon gång haft en dålig "menshistoria"/"mensolyckor"?

Oohjaa, en hel del.


10. Har du regelbunden mens?

Ibland skiftar lite, men inget som stör mig.


11. Hur länge varar din mens?

Oftast 5 dagar.


12. Vem berättade du för först om din mens?

Min äldre syster.


Frågorna kommer ifrån:

Källa 1

Källa 2


 

 
 
Therese

Therese

7 december 2017 14:12

Tog lite egna frågor också :)

http://nouw.com/theresefoto/mens-tag-32213484

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards