mensbloggen

Direktlänk till inlägg 17 september 2014

My Period Storage

Av Mensbloggen - 17 september 2014 16:45

Fått önskemål om att visa hur jag förvarar mina mensskydd så here you go :) Det är inte direkt någon ordning eller organisation bakom, persnligen tycker jag det ser ganska tråkigt ut... Har ni era mensskydd organiserat på något speciellt vis? Berätta gärna och inspirera andra här. Jag har mina längst ner i garderoben för tillfället, då vi har flera badrum så är det enklast att ha de i mitt rum så jag inte sitter på ena toan och har mensskydden på den andra toan.. Underlättar även att ha de i mitt rum så bara att ta när jag ska iväg eller till skolan osv. Förenklat sagt så tycker jag det är enklast så och det passar mig.  


Visar först en stor bild över det hela, där jag har alla mina mensskydd, och sen några mindre över produkterna var för sig. Så detta är vad jag har hemma för tillfället: 


 

 
 
Ingen bild

Anonym

18 september 2014 00:08

Hej. Jag är 21 år gammal. Jag har en pojkvän. Jag och min pojkvän "myste" på min soffa hemma hos mig för 2 veckor sen. Nu är det så att han fick en utlösning PÅ min soffa och jag råkade sätta mig där samtidigt är min mens sen 2 veckor nu. Är det då att jag kan ha blivit gravid? Jag är annars oskuld och inte haft samlag med någon. Tacksam för ditt svar så fort som möjligt!!!!

Mensbloggen

18 september 2014 15:13

Tycker inte du ska oroa dig över det, att kunna bli gravid på det sättet borde inte kunna gå! :-)

 
Ingen bild

Anonym

19 september 2014 07:42

Hejsan, vet du någonstans där man kan beställa gratis mensskydd/tamponger. Test typ..

Mensbloggen

19 september 2014 17:55

Yes, man kan få gratis test på ob tamponger, gå in på deras hemsida och så ser du en blå ruta på högra sidan!! :) https://www.ob.se/?page_id=25&gclid=CP3z_ffR7cACFaXNcgod6jAAbA&gclsrc=aw.ds

 
Ingen bild

Anonym

21 september 2014 22:19

Hej, min mamma säger att man kan få infektioner i underlivet när man badar i badkar, är det sant?

Mensbloggen

22 september 2014 22:28

Nja det är inget jag har hört, däremot kan man få det i pooler/sjö/hav där vattnet inte är lika rent. Dock inte så vanligt och inget man ska stå över badet för!!! :)

 
Ingen bild

H

23 september 2014 19:37

Idag när jag va på toa så såg jag att jag hade en vit klump i trosan bland flytningarna och jag undrar om de är något farligt? Jag har haft flytningar i ca 2 år och har inte fått mens har även fått alla andra tecken i puberteten förutom mensen då. Snälla kan du svara, vågar inte fråga mamma om sådant. Din blogg har hjälpt mig mycket under de senaste året!!

Mensbloggen

24 september 2014 14:58

Antagligen bara flytningen som "klumpat ihop sig", det kan bli så!! Så inget att oroa sig över :)

 
MissSixy ~Sexbloggen för alla

MissSixy ~Sexbloggen för alla

26 september 2014 15:40

Intressant blogg. Att blogga om mens är lite som att blogga om sex. Spännande, men egentligen inte något som borde vara annat än vanligt. För mens är vanligt, sex är vanligt. Något som de flesta har. Så ja, intressant blogg. *tummen upp*

http://misssixy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

27 september 2014 14:34

Hej! Jag skulle haft min mens för unjefär en vecka sedan, men den har inte kommit. Har haft mens i lite mindre än ett år. Ska resa bort snart och vill absolut inte att den ska komma då, hela semestern skulle vara förstörd! Jag kan inte heller vara gravid. Är det något fel?

Mensbloggen

27 september 2014 22:09

Den kanske bara hoppade över denna månaden? Att mensen uteblir någon månad eller kommer senare/tidigare innebär inte att det är något fel, det kan bli så ibland! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards