mensbloggen

Alla inlägg den 27 september 2014

Av Mensbloggen - 27 september 2014 20:00

...Den som blöder igenom en vanlig normalbinda på mindre än 2h: (Eller om du bara vill känna dig extra säker under mensveckan).


Ett önskat inlägg jag tänkte skriva, då jag själv vet hur det är. Jag vet, det är omständigt att ha en riklig mens, men vissa av oss har dessvärre den förmånen att blöda lite mer. Att kalla det en förmån är antgaligen inte det första man tänker på, men den detaljen (riklig mens) är med och bidrar till att du är du och jag är jag. Jag kan bara prata för mig, men att ha en riklig mens har gjort mig starkare som person. Jag har fått stått ut med det och gilla läget, men varje gång jag tagit mig igenom det har jag mått så bra och känt mig stark. (Kanske är den enda som känner och tänker så?) Iaf så kände jag speciellt så i början när mensen var något nytt.

 

1. Använd en större binda, super eller kanske en nattbinda på dagen när du blöder som mest.

 

2. Om du använder tampong, använd dubbla mensskydd. Binda + Tampon samtidigt,

så behöver man inte byta lika ofta.

 

3. När du har mens ha alltid med dig mer mensskydd än vad du behöver, för man kan aldrig veta

när moder natur vill göra det extra surt för dig. 

 

4. Har man riklig mens så ha mörka byxor när du blöder som mest, fläckar syns som minst då.

 

5. Ha gärna en extra kofta som man kan knyta runt midjan ifall det skulle läcka och bli en fläck så kan man enkelt dölja den.

 

 

Mens · Tips

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards