mensbloggen

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2014

Inskickad Historia

Av Mensbloggen - 11 oktober 2014 13:26

 


Alltid lika kul att läsa era historier, så supertack till dig för att du ville dela med dig!!!

 

 
 
Ingen bild

Anonym

11 oktober 2014 14:29

Här är en fråga som inte handlar om dit inlägg. Jag har en gul rand i trosan jag tänker att det är flytningar men alla i min klass som har flytningar säger att det är vitt och geggigt men mitt är gult och tort och har aldrig varit geggigt på något sätt. Så min fråga är tror du det är flytningar eller är det kiss som har torkat

Mensbloggen

11 oktober 2014 18:19

Allas flytningar är och ser olika ut, men om du har det så regelbundet så är det troligen flytningar du har. :-)

 
Ingen bild

Anonym

11 oktober 2014 17:34

Hej jag frågade en fråga inan och du svarade att det kan vara det. Men om du skulle vara säker hur skulle det se ut då.

 
Ingen bild

14 år

16 oktober 2014 17:06

Hej!
Jag har använt tampong ett par gånger och det har gått bra. Men denna gången jag fick mens och skulle sätta i en tampong så gjorde det jätteont i magen till vänster när jag trycker upp den. Jag trycker upp den så långt det går men jag känner den lite ändå. Det känns som den glider ut lite och när jag ska trycka in den igen så känner jag att den kanske sitter för långt åt vänster, jag vet nt. Vad gör jag fel och varför tror du det gör ont?
Tacksam för svar :)

Mensbloggen

17 oktober 2014 15:38

Hm testa att trycka in tampongen i en annan vinkel än vad du brukar?

Om den glider ut så sitter den antagligen inte tillräckligt långt in. För att tampongen måste så långt in att musklerna i slidan kan "få tag i den". :)

 
Ingen bild

Anonymus

16 oktober 2014 19:27

Hej, detta har inte med inlägget att göra, men jag tänker skriva det ändå...:) Nu ser läget ut såhär: Jag har haft en väldigt oregelbunden mens nu i snart 2 år, och jag har haft mens ca 4-5 gg, å då har den varit väldigt riklig! Jag har oxå haft "turen" att ha mens båda gångerna som jag har varit utomlands under denna perioden, vilket inte har varit jättekul... Men nu ser läget ut såhär: För 5 dagar sen fick jag början till min mens, 22 dagar efter att den förra började, och den var till en början som vanligt liten... Jag var väldigt glad att jag fick min mens just nu, då jag åker utomlands igen nästa vecka! Så jag har verkligen hoppats, och blev jätteglad när den kom! Men, men har förblivit skapligt liten, jag har blödit lite, men absolut inte så mycket som jag brukar! Jag har hört att de första typ 5 gångerna man har mens så kan den vara rikligare än sen, kan det vara så? Isf skulle jag bli jätteglad, då riklig mens inte är så hätte skoj... Men nu till min fråga: Tror du att det finns en risk att jag kan få mer mens nästa vecka när jag åker utomlands?
Tack på förhand, jag ÄLSKAR sin blogg, har hjälpt mig genom mina mensperioder! Tack än en gång!<3 Kram!<3

Mensbloggen

17 oktober 2014 15:32

Troligen kommer du att slippa mensen på resan men man kan aldrig vara helt 100 och dessutom är en oregelbunden mens ganska oförutsägbar. Så även om den troligtvis inte kommer se till att ta mensskydd!!

Det stämmer att mensen kan bli mindre efter några månader, men det är väldigt olika för alla hur ens mens är och blir. Men kanske har du turen att din mens i framtiden fortsätter på samma sätt och är mindre. Kram :-)

 
Ingen bild

14 årig oroligt tjej

3 november 2014 19:18

Hej jag tänkte bara ställa en fråga som jag funderar väldigt mycket på .
Jag är en 14 årig tjej och är ungefär 150 lång samt väger ungefär 70kg!
Jag funderar ofta på frågan varför jag inte fått min mens och jag är oskuld!
Min mamma och syster fick sin när dom var 13 år!
Så min fråga är bara vad kan de bero på jag äter ganska mycket godis och inte så mycket grönsaker och nyttigt kan det ha något med saken att göra för alla mina kompisar har fått sin mens till och med dom som är 12 och känns lite pinsamt att komma å säga nej jag har inte fått mens!
Skulle vara tacksam för svar är riktigt orolig att det är något fel på mej :(

Mensbloggen

4 november 2014 08:26

Du har ju 50% av dina gener från din pappas sida, så om din farmor och kvinnorna på din pappas sida fick mensen lite senare så kanske du också får det, för dina gener är inte identiska med din mamma eller din syster! Det är inte ovanligt att inte fått mensen vid 14 års ålder, var själv 14 när jag fick den. Så du behöver inte oroa dig!! :-) Kram

 
Ingen bild

11 åring

9 december 2014 18:22

Hej jag är en tjej på elva jag har en fråga:

när jag inte har mens har jag kraftiga flytningar aså det är som att ha mens fast de är flytningar. jag måste ha troskydd på mej varje dag det är jätte irriterande snälla hjälp mej :(


Från en tjej i nöden

Mensbloggen

9 december 2014 18:24

Jag förstår att det är jobbigt för dig men flytningarna behövs ju faktiskt och gör nytta. Men tycker du kan gå till skolsyster eller ringa umo och säga att det här faktiskt är ett problem för dig så kan du säkert få hjälp. :)

 
Ingen bild

11 åring

9 december 2014 18:37

Vad är umo ;)

Mensbloggen

9 december 2014 22:12

Förkortning för ungdomsmottagningen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards