mensbloggen

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2014

Mens på flygplan

Av Mensbloggen - 28 oktober 2014 12:19

Det kan hända att moder natur har en ganska så dålig tajming ibland och det är bara att ta sig igenom det då. Att flyga med mens kanske kan tyckas vara krångligt och omständigt, men toaletter finns det både på flygplatserna och på flygplanet så egentligen är det ju inget större problem. Mitt tips är att se till att ha ett 'Emergency kit' med sig (läs mer om emergency kit), alltid bra att ha ett ovadsett om man ska ha mens då eller inte. Jag som person gillar i alla fall att ha koll och vara beredd för man kan aldrig veta, så har alltid med mig mitt i väskan ovasett om jag ska till skolan eller ska ut och flyga... Har vairt till nytta många gånger!


Jag kan lova att ni inte kommer bli stoppade i säkerthetskontrollen pga. mensskydd i väskan, kontrollanterna ser säkerligen sådana grejor i många väskor och det är ju ett måste för många, hur skulle man annars klara av att ha mens på resande fot.


Sen så är det ju toabås på de flesta flygplatser vilket jag kan hålla med är lite småjobbigt, men tänk att de är ju en 'kvinnlig toa' så du är inte den enda och alla andra har antagligen mens också, kanske inte just då bara. Välj toan längst in, för där står antgaligen minst folk utanför. Vill man verkligen inte gå på en sån toa så är mitt tips att vänta tills flygplanet och gå på toan när man kommit upp ei luften. Har ni några andra tips? Dela med er :)



Mens · Tips
 
 
Ingen bild

Anonymus

28 oktober 2014 14:01

Hej kära mensbloggen!
Jag åker utomlands imorgon, inte till något varmt badland men jag åker iaf utomlands... Jag fick min mens igår, och den är väldigt riklig och brukar vara i en vecka, vilket betyder att jag kommer att ha mens under hela min vistelse utomlands!:( Hjälp, finns det ngt sätt att korta ner mensen utan att använda p-piller eller något? Något jag ska äta eller inte äta? HJÄLP! Kram till bästa bloggen!<3

Mensbloggen

28 oktober 2014 18:53

Åh känner med dig verkligen :( Dessvärre finns det inte så mycket att påverka om mensblödning väl har börjat. Vad du kan göra är att gå till apoteket och köpa något som heter Cyklo-f (helt receptfritt). Det är tabletter som minskar mensmängden med upp till 40%, så det blir kanske lite lättare med mindre mens i alla fall!!

Rekommenderar dessa!! Jag vet att det står i bipacksedeln att man ska "rådfråga med läkare om man är under 15 år eller har oregelbunden mens". Dock så är det inte nödvändigt, fick själv tips om dessa av en barnmorska då jag både hade oregelbunden och var under 15.. Så du kan käka de lugnt utan att prata med en läkare först!! Lycka till och håller mina tummar att du hinner till ett apotek innan ditt plan lyfter!! :-) Kram & ha en trevlig resa

Kolla länken på cyklo-f http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?varuid=112990

 
Ingen bild

Orolig tjej

30 oktober 2014 01:40

Hej, är 13 år o oskuld.
Det har kliat i mitt underliv lite men än ett halvår, men inte tänkt så mycket på det. Men idag såg jag vita maskar från slidan. Är jätte rädd för va det är, o rädd o säga till mamma. Är det farligt? Vad ska jag göra?
Kram

Mensbloggen

30 oktober 2014 10:56

Låter som springmask, det är ofarligt men ganska äckligt och inget man vill ha. Det bästa är att prata med din mamma, men vill du verkligen inte så måste du inte. Gå till Apoteket och köpa ett receptfritt läkemedel som heter Vanquin!! :-) Lycka till!

Vill du läsa mer, kolla länken: http://www.1177.se/Vastmanland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Springmask/

 
Ingen bild

Samma tjej med springmask

30 oktober 2014 11:44

Kan springmask hindra mensen att komma?:)

Mensbloggen

30 oktober 2014 15:12

Nej det har jag svårt att tro, dock inget man ska gå runt med så se till att köpa medicin mot det!! :-)

 
Ingen bild

Anonym

20 november 2014 16:31

hej!💕 som hon skrev där uppe det kliar det också i mitt underliv frågan är varför💕💕

Mensbloggen

20 november 2014 22:37

Finns hur många orsaker som helst, allt från syntetmaterial i trosorna, tighta byxor till svamp mfl. Så att bara höra att det kliar, säger inte mig så mycket! Testa smörj med salva (en salva som är till för de känsligare områdena). :)

 
Ingen bild

anonym

16 november 2015 12:07

riskerar man att bli stoppad om man har cyklo f med sig på flyget?

Mensbloggen

17 november 2015 02:24

Har du bara med receptet från doktorn och "rätt" förpackning (den som du köper de med) så går det utan problem att komma igenom. De kanske kollar, men de kommer släppa igenom dig om du bara kan visa att det är utskrivet just för dig :-)

 
Ingen bild

Anonymis

22 februari 2016 11:58

Hej, jag är 15 år och fick min mens hyfsat regelbunden för 2 månader sen. Jag ska resa till Madeira (första gången jag ska åka utomlands) om en vecka. Jag är extremt flygrädd och tänker inte gå på toa. (Har klaustrofobi) så jag hade tänk mig att jag går på toa på Arlanda och när jag är framme. Men jag vet inte helt 100 om min mens kommer komma nån dag innan vi åker eller dagen efter vi är framme eller samma dag. Vi åker den första mars. Jag skulle vela ha tabletter som man skjuter upp mensen för det 1:a så vill jag inte göra en gynundersökning och för det 2:a så är den nog inte så regelbunden kanske. Men jag har galet mycket ångest just nu. Har aldrig använt tampong och vill gärna kunna bada men

Mensbloggen

24 februari 2016 05:59

Kontakta umo så fort som möjligt så de kan skriva ut recept på tabletter som skjuter upp mensen :) Man behöver inte göra gyn.undersökning för det, bara komma dit och säga att man ska resa utomlands :)

 
Ingen bild

Anonymis

22 februari 2016 12:01

(Den skickades innan jag hann skriva klar)
Hursomhelst så är jag alltså galet rädd för att tampongnen ska suga åt sig massa bakterier osv när jag badar och att jag ska bli sjuk..
Hjääälp.

 
En 10 flicka

En 10 flicka

4 november 2019 15:25

Jag ska flyga på torsdag(det är måndag idag) och jag har min mens och är jätte rädd,det jag är rädd för är att jag vet inte hur jag ska göra på flygplanet(vi ska till Thailand och vi åker i ungefär tolv timmar) och jag vet verkligen inte hur jag ska göra! Och så är jag rädd för att jag ska behöva ta upp mina bindor när man går igenom säkerhetskontrollen,att man ska behöva ta upp dom! Jag vill inte att alla ska veta att jag har med mig det! Och så är min mens jätte jobbigt,jag fick min mens när jag var nio år och den har varit så jobbig!!

http://Mensbloggen

Mensbloggen

6 maj 2020 14:21

Ha bindorna i en liten necessär. De tar ju bara upp saker som ser misstänksamma ut, bindor är inte det. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards