mensbloggen

Direktlänk till inlägg 16 december 2014

Brun mens

Av Mensbloggen - 16 december 2014 19:46

Mensen kan vara i många olika nyanser, allt från ljusröd till blodröd till mörkröd till oboyfärgad... Vilken färg mensen är beror på hur "gammal" eller färsk mensen är. I början på mensveckan när man blöder som mest är mensen ofta röd men mot slutet av mensen när den inte är lika färsk och man blöder mindre så kan den bli mer brunaktig i nyansen. Det är normalt och inget att vara orolig över!


 
 
Ingen bild

Anonym

16 december 2014 20:24

Hej idag var det brunt i hela Trosan, det var typ ljusbrunt eller baksbrunt men när jag torkade mig var det typ svarta eller vinröda klumpar som nästan blev lila? E det början på mensen eller kommer den snart? Jag vill ha mens och har dem andra tecknerna:) snälla svara, det kommer nt så mycket med det har typ nästan slutat nu och har typ hållt på några timmar eller typ hela dan? Har aldrig haft så före men har inte ont i magen?:-/

Mensbloggen

16 december 2014 22:10

Låter som att mensen spökar! :-)

 
Ingen bild

Anonym

17 december 2014 08:16

Åå tack så mycket:) du hjälper verkligen jätte många och är så tacksam för de!!!!! Men det är inte brunt längre? Det har typ slutat? Kommer det börja blöda eller?

Mensbloggen

17 december 2014 10:18

Troligen så är det "färdigt" för denna gången, gör en markering i din kalender. Om den skulle vara regelbunden kommer det nästa månad igen, men oftast är den oregelbunden i början så svårt att veta när det kommer nästa gång. :-)

 
Ingen bild

Anonym

17 december 2014 17:24

Hej jag undrar bara om man kan stoppa upp en tampong även om man inte har mens? Vill pröva så jag vet när jag får mens igen. En till, är det konstigt att liksom pulla?

Mensbloggen

17 december 2014 17:45

Kan kan man väl dock är det inte så bra eftersom tampongen kommer att suga upp den "bra" vätskan i slidan så det kan leda till att slidan blir torr och irriterad. Det bästa är att bara använda tampong när man har mens!

Nej det är inte konstigt att pulla, lika normalt som att inte göra det! :)

 
Ingen bild

Anonym

29 januari 2015 19:05

Hej den 18 december fick jag min första mena och dagen efter fick min bästa väns tvilling sin mens min mens var brun och röd o på endel ställen står de att de är flytning men eftersom den höll på så länge så va de mens o mamma sa att de va mens också men iallafall efter julafton har jag inte haft den än men tvillingen har haft den igen o hon var till o med hemma från skolan för att hon hade sån mensvärk men jag har inte känt av nånting var det inte mens eller? Tacksam för svar eftersom du inte svarade mig när jag skrev den här frågan till er för ett tag sen o nu frågar jag igen

Mensbloggen

29 januari 2015 22:00

Det var absolut mens du fick, det är väldigt vanligt att den är oregelbunden till en början dvs. att man inte riktigt vet när den kommer igen - det kan ta 2 veckor eller 5 månader... Så det är inget konstigt alls att du och tvillingen inte har samma cykel nu. :)

 
Ingen bild

Alice

16 september 2017 05:28

Hej
Jag är en 13 åring tjej som har fått sin mens
Men denna gång jag fick mens så var den typ brukaktig och hade typ svarta klumpar!!! Men den är som vanlig mens och känns som vanlig mens....Snälla svara på detta🙏 Jag vet i te vad det är för något😔

Mensbloggen

8 oktober 2017 19:42

Mensen kan variera i många färger, är den mörkare så är mensen äldre och inte färsk, oftast mindre mängd mens man har då. Men inget konstigt! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards