mensbloggen

Direktlänk till inlägg 18 december 2014

Frågor om min mens

Av Mensbloggen - 18 december 2014 20:36

Det här är ganska personliga frågor, jag vet, men om ni vill får ni gärna svara i en kommentar på dessa frågor om hur eran mens är. Ni kan som vanligt vara anonyma. Det här frågorna nedan har jag besvarat om min mens, också ganska personligt. Kom ihåg alla är olika och så kommer det alltid vara!


 

 

Hur länge har du mens?

Jag har mens i 7 dagar, men inte så jättemycket. Blödde däremot extremt mycket i början (innan jag fick hjälp av p-piller, äter dock inte det längre men blöder mer lagom nu vilket jag är tacksam över). 


Blöder du mycket? (på en skala 1-10 där 1 är jättelite och 10 jättemycket)

Nja, dag 1 och 2 blöder jag kanske en 7 men sen är det nog en 4 skulle jag säga. Det är inte mycket om man jämför med hur det var förr.


Hur gammal var du när du fick mens?

Jag var 14, en bra ålder enligt mig. Hade gott om tid på mig att "förbereda" mig mentalt då jag fick gå igenom mina nära kompisars första mensar så visste jag lite vad jag hade att vänta. Ärligt talat hade jag inte velat haft den tidigare kan jag säga så här i efterhand, det var jobbigt nog att gå igenom då.

 

Har du mycket mensvärk? (på en skala 1-10 där 1 är jättelite och 10 jättemycket)

 Kanske en 5 på mensdag 1 och 2 sen knappt något, men behöver oftast aldrig ta några värktabletter. Så med andra ord kan jag genomlida det utan tabletter.

 

Vad använder du för mensskydd?

Bindor och tamponger, ofta båda samtidigt så slipper man byta lika ofta.

 

 
 
Ingen bild

anonym

20 december 2014 13:29

Hur länge har du mens?
Jag har mens 7 dagar! De första tre dagarna blöder jag som mest och sen avtar det lite för varje dag :)
Blöder du mycket? (på en skala 1-10 där 1 är jättelite och 10 jättemycket)
den första dagen, kanske en 5, den andra och tredje är nog 7 och sen är de oftast mellan 5-3 de andra dagarna, de minskar sen efter den tredje dagen xD
Hur gammal var du när du fick mens?
Började få bruna flytningar en månad innan jag skulle fylla 11 och den riktiga mensen fick jag en månad efter jag fyllt 11 :)
Har du mycket mensvärk? (på en skala 1-10 där 1 är jättelite och 10 jättemycket)
De första dagarna har jag kanske en 5 (får jätteont i nedredelen av ryggen) o de andra kanske en 3 :)
Vad använder du för mensskydd?
Bindor och tamponger!

 
Ingen bild

anonym (14år)

7 februari 2015 17:47

Hur länge har du mens?
svar: i snitt 7 dagar. Ibland 5, ibland 10.

Blöder du mycket? (på en skala 1-10 där 1 är jättelite och 10 jättemycket)
svar: första 2-3 dagarna blöder jag nog 8 (precis så att jag kan sova med en Normal-tampong utan att det blöder igenom). Resten av tiden blöder jag nog kring 3-4 typ.

Hur gammal var du när du fick mens?
svar: 13 var jag. precis 13 år och 5 månader.

Har du mycket mensvärk? (på en skala 1-10 där 1 är jättelite och 10 jättemycket)
svar: Jag har nog mycket mensvärk, kanske 9 när de är som värst. mensvärken kommer och går, vissa dagar klarar jag mig med knappt nån värk och andra dagar äter jag 5 tabletter och ligger ändå och vrider mig i smärtor. minns en gång när jag var ute och åkte skidor. Mensvärken kom på en fingerknäppning och jag bara la mig där ensam i skogen och skrek och grinade. Satt i fosterställning i bilen hela vägen hem och väl där hemma knöck jag 2 av mammas starka tabletter så jag blev helt däckad :P

Vad använder du för mensskydd?
svar: Mest tampong men ibland binda om jag är öm i fittan eller bara ska va hemma.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards