mensbloggen

Alla inlägg den 23 december 2014

Av Mensbloggen - 23 december 2014 10:15

Under kategorin "Mensskydd" finns en hel del information om diverse mensskydd och olika märken så tänkte fylla på den kategorin lite till om ännu ett märke på mensskydd som jag inte bloggat om tidigare (nej, det här är inte sponsrat). 

 

Det finns något märke för alla och det gäller även bland mensskydden. Den enda vägen är att testa sig fram för någon annan kanske inte tycker som dig. NatraCare är ett märke på mensskydd för den som vill tänka lite extra på kroppen och miljön. Det är organiska material i alla deras produkter. Dessutom innehåller det inget klor, dioxinrester, syntet, rayon eller petrokemiska plaster. Utan det innehåller bara naturliga saker och ör biologiskt nerbrytbara till 95%. De är gjorda av ekologisk bomull som är garanterad inte komma från GMO jordbruk (genmodifierat). Så vill man vara miljövänlig och ha ett mensskydd som inte stänger in underlivet så kanske detta kan fungera för dig. Men som sagt, testa olika sorter och se vilken du trivs bäst med!

 

Enda återförsäljaren i Sverige är Ica, eller på internet - där finns flera hemsidor som säljer om man är nyfiken.

 



Källa

NatraCare

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards