mensbloggen

Direktlänk till inlägg 11 januari 2015

Gratis Tamponger

Av Mensbloggen - 11 januari 2015 16:01

Jag har skrivit om detta tidigare, men eftersom det är så många nya läsare så tänkte jag skriva ytterligare ett inlägg om detta. För helt ärligt, handen på hjärtat, vem tycker om att spendera pengar på mensskydd? Alla dagar i veckan skulle jag personligen hellre lägga de pengarna på något annat, lite roligare. Någon som håller med mig på den punkten?


Därför tycker jag det här är ett så bra initiativ, en möjlighet att få gratis tamponger till brevlådan en gång i månaden. Hur de kan finansiera detta är tack vare reklam på tampongaskarna och kundernas uppgift att fylla i svar på några frågor varje månad om kampanjen. Så länge man gör det fortsätter man få tamponger hemskickade månad efter månad. Jag tycker dock att det skulle finnas något liknande fast med bindor (inte hört talas om det, ännu). Det skulle på riktigt vara underbart. Men vem vet kanske kommer i framtiden och tills dess får vi nöja oss med möjligheten till gratis tamponger.


Om du är intresserad så gå in på Reddvilles hemsida och läs mer, där finns allt man behöver veta. OBS, det här är inte sponsrat, endast min åsikt om den här bra möjligheten.


 

 
 
Ingen bild

Stella

11 januari 2015 17:41

Är mensen rödare i slutet av mensen? Kram!<3

Mensbloggen

11 januari 2015 19:49

Nej mensen brukar bli mörkare, ibland nästan brun i slutet då man blöder mindre. Som rödast är den då man blöder som mest :-) kram

 
Mig

Mig

11 januari 2015 22:29

jag vet inte om jag har fått mens eller inte, jag har (2 gånger) fått ngt ljus röd / brunaktigt i trosan men det har liksom inte varit kladdigt eller så. Jag är 12 år gammal :)

http://hei.bloggplatsen.se

Mensbloggen

12 januari 2015 00:17

Det är en början på din mens som håller på att komma igång :-)

 
Ingen bild

Hemligt

11 januari 2015 22:32

Hejsan svejsan! Är en 13 årig tjej som har har flytningar i lite över två år väl. Min min syster var i ganska normal ålder när hon fick sin mens ( cirka 11-12 år) och vi har alltid pratat öppet om mens och bröst mellan varandra. Men när jag fick de "intensivare" eller "brunare" flytningarna för någon dag sedan fick jag panik och slängde trosorna som fått en mega synlig brun rand pga flytningarna ( ångrar det rejält då de var ett av mina favorit trosor hehe). Mina mamma gör allt bara pinsamt att prata om... Men hade tänkt att fråga henne spontant om hon kunde köpa trosskydd typ "jomen när du ändå är och handlar kan du väl köpa trosskydd för jag har bruna flytningar" men allts shit vad pinigt hon skulle gjort det!

Men iallafall, undrar hur länge det brukar dröja mellan de bruna flytningarna och riktiga mensen?

Har även haft tryck på båda sidorna av magen precis vid naveln under typ 3 dagar med ungefär en månads mellanrum de senaste 2 månaderna och undrar om det har något med mensvärk att göra?

Tacksam för svar och trevlig mens på er tjejer!

Mensbloggen

12 januari 2015 00:21

Ärligt talat så är det ju bättre att du och din familj är öppna och kan prata, uppskatta det!! Istället för att inte kunna prata om sånt alls, för så är det för vissa. Så bara be din mamma och strunta i om hon skojar. Det är något naturligt alla tjejer går igenom.

Det kan ta allt från veckor till månader mellan de bruna flytningarna och mensen!! :-)

 
Ingen bild

Elisa

11 januari 2015 23:17

Hej! Jag fick min mens idag (tror jag) men jag vet int hur jag ska säga det till mamma, Sen har vi ju skola imorgon också så jag vet int vad jag ska göra, Något tips?:)

Mensbloggen

12 januari 2015 00:31

Hej! (Rolig sak utanför spåret, men jag fick också min mens idag). Tvilling ;) Hur som helst så ta bara mod till dig och prata med din mamma, tänk att hon själv varit i samma sits en gång i tiden. Så hon om någon vet hur du har det!!

Ha en necessär i din väska med mensskydd så kan du enkelt byta mensskydd i skolan i morgon!! :-) Kram

 
Ingen bild

Anonym

11 januari 2015 23:48

Har jag en brun flytning eller mens om hela trosan är mörk röd/brun?

Mensbloggen

12 januari 2015 00:32

Om det håller på i några dagar (typ 4-7 ungefär) så är det mens. Men är det bara en dag skulle jag inte kalla det mens! :-)

 
Ingen bild

Anonym

12 januari 2015 18:44

Jag vågar inte prata med min mamma då pappa är hemma,
Kan jag vänta tills imorgon genom att skicka ett sms eller kan det vara farligt att inte använda mens skydd när man har mens?

Mensbloggen

12 januari 2015 19:01

Det är ju inte farligt att inte ha mensskydd, men risken finns ju att det läcker. Din mamma kanske har en binda du kan sno tills imorgon utifall att? :-)

 
Ingen bild

Anonym

12 januari 2015 19:17

Det är det att hon int har det, skulle ta en idag men det var helt slut, Jag får panik jag vet inte vad ja ska göra!

Mensbloggen

12 januari 2015 19:53

Blöder du mycket? Om inte så ta toapapper :)

 
Ingen bild

Hon

12 januari 2015 23:33

Hej! Jag är väldigt glad att denna blogg finns, Jag har lärt mig väldigt mycket om mens och tack vare dig så ska jag berätta för mamma att jag fått mens! Jag har samlat mig modet och ska berätta för henne imorgon,
Kram!:-))

Mensbloggen

13 januari 2015 08:05

Bra tjejen!!! Girlpower :-) Kram

 
Ingen bild

Anonym

15 januari 2015 23:01

Hej! Det är är en super konstig fråga men om du bor i stockholm, vet du någonstans där det finns gratis bindor?
// Anonym

Mensbloggen

16 januari 2015 07:35

Tyvärr inte, men Skolsyster har och umo!! :-)

 
Ingen bild

Jenny

18 januari 2015 16:40

Hej!
Jag har en fråga som kanske är lite konstig...
Jag är 16 år och vill så gärna använda tampong, men jag får inte in den!! Det tar emot och gör ont när jag trycker hårdare. Gör jag något fel? Om inte vad är det annars? Jag själv tycker att det är jättekonstigt. Jag är oskuld, men det har väl ingen betydelse?

Mensbloggen

18 januari 2015 23:31

Oskuld eller inte har ingen betydelse :) Men det är viktigt att man är helt avslappnad!!!!

 
Ingen bild

Jenny

18 januari 2015 17:07

Stryk det jag frågade nyss! Jag provade ännu en gång, och precis när jag skulle ge upp fick jag äntligen in tampongen! :D jag hade helt enkelt varit lite för rädd att ta i för mycket men tillslut så gick det! Men nu har jag istället en annan fråga...hur långt ska jag trycka upp den? Ska man fortfarande se den eller ska den längre upp? Och är det normalt att det liksom svider lite?

Mensbloggen

18 januari 2015 23:32

Vad bra för dig tjejen!!!! :-) Tampongen ska så långt in som möjligt, hela fingret ska in så nej tampongen ska inte synas. Det är inte ovanligt att det svider lite i början! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards