mensbloggen

Direktlänk till inlägg 12 januari 2015

Idealen.

Av Mensbloggen - 12 januari 2015 17:30

Från min allra innersta vrå så kan jag med hela mitt hjärta säga att alla, varenda liten individ därute förtjänar att vara nöjd med sig själv och gilla den kropp som man är född i. Tyvärr så är det inte riktigt så i samhället vi lever i idag. Långt ifrån alla är nöjda med den man är. Jag tycker det här är väldigt sorgligt och att det är ett väldigt viktigt ämne att ta upp för det skrivs alldeles för lite om det. Vart man än tittar så ser man fantastiska ansikten och kroppar på bilder som cirkulerar på nätet, i tidningar, på tv:n och diverse olika sociala medier... Vad som inte framgår är att dessa bilder är retucherade i 99 av 100 fall ungefär. Media fösöker framställa något som inte ens är rimligt, då är det ju inte konstigt att många människor och speciellt unga tonåringar börjar ogilla sin kropp. Idealen i samhället är förvrängda och varför ska vi behöva jämföra oss med dessa retucherade modeller och känna oss ännu sämre? 


Alla har vi brister och skavanker, men vad gör det? Det visar bara att vi är mänskliga (och unika). Det är inte det man ska fokusera på, bristerna kommer att gå vid vår sida ovadsett om vi gillar det eller inte. Så ta fram optimisten i dig och gör dina svagheter till din styrka. Det är inte värt att lägga ner tiden på pessimisten i dig för den kommer alltid bara att se bristerna och lägga tyngden vid det. Nu är tiden inne för oss att börja uppskatta vad det är vi faktiskt har, jag vet att du har extremt mycket att vara tacksam över - det har vi alla. Alla har något ljus som är tänt i den mörka tunneln och som visar dig vägen framåt. Faktiskt så är det inte de gladaste människorna som har det bästa utav allting utan de gladaste människorna är de som gör det bästa av vad de har. There's a difference. 


En gång i tiden var jag den där osäkra tjejen som gick runt på skolgården utan att våga ha riktig ögonkontakt med någon, ville helst inte prata högt och tog ingen plats. Ni vet den där tysta tjejen som man inte får ett riktigt grepp om. Henne var jag. Den tiden är förbi nu, jag växte ur mitt sköldpaddsskal och vågade sträcka på ryggen, prata med främlingar jag aldrig träffat förut och jag vågade hålla kvar ögonen när någon kollade på mig. Jag gick från att vara den osäkra tjejen till att bli säker på mig själv, jag tror jag hittade min väg. Alla förtjänar att hitta sin väg, men ibland hamnar man på lite sidostigar innan man hittar rätt. Den snabbaste vägen är inte alltid den bästa för oj vad jag har lärt mig mycket om mig själv och andra längs min väg. Jag vågar ha egna åsikter och stå upp för vad jag tycker, alla borde våga stå upp för sig själva för vem ska annars göra det?? Lev nu, inte sen. 


Och är ni lite vilse just nu på eran väg så ta det lugnt och njut av utsikten och guppen på vägen och tids nog kommer du också hitta rätt. ♥ Stay strong

 

 


 
 
Ingen bild

hjälp!

12 januari 2015 21:21

Detta har inget med mens att göra men jag måste få det ur min hjärna!

Jag städade min familjs "relax" (gammalt garage som nu har tv och soffa). Efter ett tag av städandet så hittade jag en trekantig tyg lapp med snörren. Det tog mig 2sec att komma på att det var stringtrosor! Jag la upp dom på en bänk och försökte glömma det. Men då hittade jag en låda från posten (öppnad) jämte soffan. Jag kollade i den och där låg ögonbindel, stringtrosor, "en gris med band", med mera med mera. Jag kollade inte på allt eftersom jag blev snurrig och illamåande. Jag läste också på packetet att det var min pappa som hade köpt det! Jag på tillbaka paketet och började googla vad jag skulle göra men hittade inget. Så när mamma kom hem (hon var ute på promenad med hunden) så sa jag: "mamma. Jag hittade en låda med vuxen saker vid soffan...Jag tycker inte den ska vara där..." Mamma: "oh...jaha...." Sen gick hon förbi mig, klappade mig på ryggen när hon gick förbi och värde sen upp lådan i mina föräldrars sovrum...

Hon eller jag har inte nämt det något mer.
Men jag vill INTE veta att mina föräldrar...bläääh...
Vad ska jag göra för att sluta tänka på det och glömma det? Hjälp snälla!

Jag är 14år. (Jag tänker inte ha sex innan jag är gift..)

Mensbloggen

13 januari 2015 08:02

Tycker inte du ska tänka på det, det var ju ingen direkt hemlighet att de inte har sex eftersom de har dig så att säga.. Även om du tycke det är en äcklande tanke vilket jag förstår så är det naturligt. Fast ingen vill ju egentligen tänka att ens föräldrar för det! :-)

 
Ingen bild

Maya

12 januari 2015 23:40

Förstör man torserna om man fått mens i dem och inte tvättar de samma dag? I småfull har jag redan förstört tre stycken :(

Mensbloggen

13 januari 2015 08:05

Nejdå, de klarar att vänta några dagar. Men ju fortare man tvättar de, desto lättare är det!! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards