mensbloggen

Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Mensbloggen - 20 januari 2015 15:09

Jag vet att jag lovade er en bild på mitt 'Emergency Kit' för ganska så länge sen... Var nog i höstas? Men det har inte blivit av helt enkelt och bättre sent än aldrig, eller? :)


Jag har från första dagen här på bloggen verkligen tipsat om det så kallade "Emergency Kittet" som jag kallar det för och det har hjälpt mig i så många oväntade situationer och det är så enkelt gjort och inte dyrt alls över huvud taget så jag rekomenderar verkligen detta. Om ni inte vet vad det är jag menar så ska jag berätta det:


Jag antar att alla har någon necessär hemma som du kanske inte använder till något speciellt? Eller om du vill införskaffa dig en ny fin i lagom storlek att ha i din handväska/skolväska/ryggsäck så går det också. Denna fyller du sedan med lite mensskydd och 'bra-att-ha-grejor-när-det-krisar'. Sen har du bara den i din väska hela tiden och skulle mensen komma när man inte har tänkt det så är man alltid beredd. Detta kan även ni som inte fått mens ännu ha för man vet ju aldrig när mensen kommer - problem solved. Byter du väska, så flytta bara över necessären och ta med den när du reser så är du alltiud förberedd och personligen föredrar jag att vara förberedd, det känns skönast för mig att inte behöva tänka över det. 


Ett litet sidospår, Emergency Kittet fungerar också utmärkt när man ska byta mensskydd i omklädningsrummet på gympan/badhuset. Ta bara med din necessär till toan och byt, ingen annan vet ju om du har deo, tvål eller ...mensskydd där i.. Se bara till att fylla på necessären när du använder mensskydden i så att den inte blir tom för då har den ingen större funktion :)


Men som jag lovat så ska ni få en bild på mitt här och känner några fler av er att ni också vill dela med er av era så är ni välkomna att maila era bilder till mens_fraga@hotmail.se som vanligt!



Mitt Emergency Kit innehåller:

- En svart vanlig necessär, tror den kommer från någon Frida tidning för länge sen.

- Våtservett, man vet aldrig kan vara bra att ha.

- Papper, också bra att ha.

- 1 Trosskydd.

- 2 större bindor (blå).

- 1 'normal' binda (rosa).

- 1 'normal' binda (grön).

- 2 tamponger (normal + mini).


Insåg precis att jag fortfarande har de gamla designen på Libresse bindorna - med andra ord använder jag inte mitt emergency kit hela tiden ;)


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards